آموزش تبدیل وبلاگ به سایت

در فضای وب فارسی منظور از تبدیل وبلاگ به سایت ، ثبت یک دامنه اختصاصی و اتصال آن به وبلاگ است.

پیش از شروع، اگر با مفهوم وبلاگ و روش ساخت آن آشنا نیستید و یا در مدیریت وبلاگ دچار مشکل هستید، می توانید با کلیک بر روی هر یک از موضوعات مذکور مقاله ای را که در این راستا برای شما توسط تیم پولسازان ایران زمین تهیه شده است مطالعه بفرمایید.

همچنین مقاله ای جامع در جهت آشنایی با دامنه و چگونگی انتخاب دامین مناسب و ثبت آن تهیه شده است که می توانید از آن استفاده نمایید.

تبدیل وبلاگ به سایت

blog to site , تبدیل وبلاگ به سایت

سرویس های وبلاگدهی، یک پنل کاربری برای مدیریت محتوای وبلاگ و یک نام وبلاگ در اختیار وبلاگ نویسان می گذارند. نام وبلاگ اغلب یک ساب دامین (SubDomain) از نام سایت اصلی سرویس دهنده وبلاگ است (مثلا melyoonerbash.blogfa.com  ) و به عنوان آدرس وبلاگ شناخته می شود.

بسیاری از وبلاگ نویسان که به محیط وبلاگ فعلی خود عادت کرده اند یا مایل به صرف هزینه های بیشتر برای راه اندازی یک وب سایت مستقل نیستند (مانند هزینه های طراحی سایت و تهیه هاست)، علاقه دارند بتوانند به جای این ساب دامین از یک نام دامنه اختصاصی برای وبلاگشان استفاده کنند. بیشتر سیستم های وبلاگدهی این امکان را برای کاربرانشان فراهم می کنند که در صورت ثبت یک دامنه به نام خود، آن را به وبلاگشان متصل کنند و به عنوان نام وبلاگ خود به کار بگیرند.

در این روش، کاربر همچنان از همان امکانات قبلی وبلاگ بهره مند است، مانند قبل آن را مدیریت می کند و در عین حال از یک دامنه اختصاصی نیز سود می برد.

مزایای تبدیل وبلاگ به سایت

  • نام وبلاگ، رسمی، زیبا و کوتاه تر می شود.
  • امکان معرفی بهتر و جستجوی ساده تر وبلاگ در فضای وب فراهم می شود.
  • سایت های آمارگیر مانند الکسا، وضعیت سایت شما را مستقل از وبلاگ دهنده محاسبه می کنند.
  • در اغلب سرویس های وبلاگدهی، نام قبلی وبلاگ شما همچنان فعال است و کاربران قدیمی شما که از این تغییر نام اطلاع ندارند می توانند با نام قبلی، وبلاگتان را مشاهده کنند.
  • کاربران، وبلاگ شما را با نام اختصاصی می شناسند و به هیچ سرویس دهنده وبلاگی مقید نیستید. و هر زمان بخواهید می توانید با حفظ آدرس وبلاگ خود، سرویس دهنده وبلاگ را تغییر دهید.
  • ملزم به پرداخت هزینه طراحی سایت و تهیه هاست نمی باشید.
  • در هر زمان که مایل باشید می توانید با تهیه یک فضای میزبانی (Host)، دامنه تان را به هاست خود متصل کنید و با استفاده از سایت سازهای رایگان اقدام به راه اندازی یک سایت مستقل کنید. برای آشنایی با هاست و ویژگی های یک هاست خوب می توانید مقاله ای که در همین راستا توسط میلیونر باش تهیه شده است را مطالعه بفرمایید.

نحوه‌ی اتصال دامنه به وبلاگ

روند کلی کار برای تبدیل وبلاگ به سایت ، به این شکل است که در ابتدا یک دامنه با نام و پسوند دلخواه خود ثبت می کنید. نیازی نیست دامنه شما با نام وبلاگتان یکی باشد. سپس وارد بخش مدیریتی دامنه ای که ثبت کردید می شوید و نیم سرورهای (DNSهای) سرویس دهنده وبلاگ خود را در قسمت نیم سرورهای دامنه وارد می کنید. و در نهایت، وارد کنترل پنل وبلاگ خود می شوید و دامنه ی جدید را در قسمتی با عنوان ” اتصال دامنه به وبلاگ ” ثبت می کنید.

توضیحات اختصاصی برای سرویس دهنده های وبلاگ را می توانید در زیر مشاهده نمایید.

بلاگفا (blogfa)

نیم سرورهای زیر را باید به جای نیم سرورهای پیش‌فرض در هنگام ثبت در بخش “نام سرورها” یا پس از ثبت در پنل دامنه تنظیم کنید:

ns20.ouriran.net

ns21.ouriran.net

سپس در پنل مدیریت وبلاگ در منوی “تنظیمات”  گزینه  “دیگر امکانات” و از آنجا “اتصال دامنه به وبلاگ” را انتخاب کنید. نام دامنه و مشخصات مالک آن را وارد کنید.

میهن بلاگ (mihanblog)

نیم سرورهای زیر را باید به جای نیم سرورهای پیش‌فرض در هنگام ثبت در بخش “نام سرورها” یا پس از ثبت در پنل دامنه تنظیم کنید:

ns3.mihanblog.com

ns4.mihanblog.com

سپس در پنل وبلاگتان در منوی “تنظیمات”  قسمت  ” تنظیمات دامین”  گزینه  “اتصال” را انتخاب کنید و نام دامنه تان را وارد کنید.

رزبلاگ (rozblog)

نیم سرورهای زیر را باید به جای نیم سرورهای پیش‌فرض در هنگام ثبت در بخش “نام سرورها” یا پس از ثبت در پنل دامنه تنظیم کنید:

ns1.rozblog.com

ns2.rozblog.com

سپس در پنل مدیریت وبلاگتان از برگه “تنظیمات”  گزینه  “اتصال دامنه به وبلاگ” را انتخاب کنید. مشخصات دامنه تان را (نام دامنه، مالک دامنه، تلفن و آدرس ایمیل مالک دامنه) در بخش “اتصال دامنه جدید” وارد کنید و روی دکمه “اتصال دامنه” کلیک کنید. تایید اتصال دامنه شما از طرف رزبلاگ ممکن است تا ۴۸ ساعت زمان ببرد.

بلاگ اسکای (blogsky)

نیم سرورهای زیر را باید به جای نیم سرورهای پیش‌فرض در هنگام ثبت در بخش “نام سرورها” یا پس از ثبت در پنل دامنه تنظیم کنید:

ns1.blogsky.com

ns2.blogsky.com

سپس در پنل مدیریت وبلاگتان به منوی “اتصال دامین به وبلاگ” بروید و نام دامنه تان را وارد کنید.

نیم سرورهای تعدادی دیگر از سرویس دهنده های وبلاگ

ثامن بلاگ (samenblog)

ns1.samenblog.com

ns2.samenblog.com

لوکس بلاگ

ns1.mahtarin.com

ns2.mahtarin.com

 نیلو بلاگ

ns1.niloblog.com

ns2.niloblog.com

 پارسی بلاگ

ns1.parsiblog.com

ns2.parsiblog.com

ایران بلاگ

ns1.iranblog.com

ns2.iranblog.com

پارسی کیوت (vcp.ir)

cp1.poshtiban.net

cp2.poshtiban.net

ابر بلاگ (abarblog)

ns1.abarblog.ir

ns2.abarblog.ir

جمع بندی

در این مقاله با چگونگی تبدیل وبلاگ به سایت ( اتصال دامنه به وبلاگ )، مزایای آن و تنظیمات مربوط به DNS های سرویس دهندگان  مختلف وبلاگ آشنا شدید.

میلیونر باش امیدوار است این مقاله مور رضایت شما واقع گردیده باشد.

5/5 - (3 امتیاز)

2 نظر در “آموزش تبدیل وبلاگ به سایت

  • می 14, 2018 در 10:49 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام و ادب خدمت شما
    مطالب رو من شروع به دنبال کردن ،کردم. بسیار جالب هست .امیدوارم موفق باشین.ببخشید ایا شما پشتیبانی هم دارین هنگامی که کارمون رو شروع کردیم

    پاسخ
    • می 14, 2018 در 9:50 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام و عرض ادب خدمت شما کاربر گرامی
      از همراهی شما سپاسگزاریم و رضایت شما موجب دلگرمی ماست.
      سعی می کنیم در راستای پشتیبانی و راهنمایی شما، تمام توان خود را به کار بگیریم.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *