بررسی هزینه های راه اندازی سایت

همان گونه که می دانید راه اندازی سایت به روش های مختلف امکان پذیر است و هریک از این روش ها، هزینه های متفاوتی را دربر خواهد داشت. حتی پس از مشخص شدن  روش راه اندازی سایت، باز هم دقیقا نمی توان هزینه ها را برآورد کرد. زیرا با توجه به هدف و آنچه که می خواهیم، هزینه ها می تواند بسیار متغیر باشد. بنابراین در این مقاله به صورت تقریبی به بررسی هزینه های راه اندازی سایت خواهیم پرداخت.

expenses report , هزینه های راه اندازی سایت

 

به منظور داشتن یک وب سایت نیاز به ثبت دامنه (Domain) ، تهیه فضای میزبانی (Host) و طراحی سایت می باشد. بنابراین می توان هزینه های راه اندازی سایت را در ۳ بخش مستقل دسته بندی کرد. در ادامه مقاله ما نیز چنین خواهیم کرد و به بررسی هزینه ها در هر یک از حیطه های فوق خواهیم پرداخت.

هزینه ثبت دامنه

در این بخش هزینه ها خیلی متغیر نیست و با مشخص کردن نوع دامنه می توان هزینه را مشخص نمود.

دامنه ir

هزینه ثبت مستقیم دامنه های  ir در سایت nic.ir (مرکز ثبت دامنه های مرتبه اول کشوری) برای مدت یکسال ۱۶۰۰۰تومان است. اما هزینه ثبت این دامنه در نمایندگی ها بین ۴۰۰۰ تومان تا ۱۶۰۰۰ تومان متغیر است.

تعدادی از نماینده ها: webtala.ir ، pouyasazan.org ، talahost.com ، bertina.ir ، hostiran.net ، webramz.com ، iranhost.com .

دامنه com

هزینه ثبت دامنه های com برای مدت یکسال بین ۱۲۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان متغیر است. از لیست نماینده های فوق می توانید برای ثبت تمام دامنه ها از جمله com استفاده نمایید. فقط دقت فرمایید که حتما دامنه را با نام و مشخصات خودتان ثبت کنند و مالکیت کامل دامنه در اختیار شما باشد.

دامنه net

هزینه ثبت این دامنه برای مدت یکسال بین ۲۱۰۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰۰۰ تومان می باشد.

دامنه org

هزینه ثبت این دامنه برای مدت یکسال بین ۲۲۰۰۰۰ تومان تا ۲۴۰۰۰۰ تومان است.

دامنه biz

هزینه ثبت این نوع دامنه برای مدت یکسال بین ۲۳۰۰۰۰ تومان تا ۲۸۰۰۰۰ تومان متغیر است.

دامنه info

هزینه ثبت این دامنه برای مدت یکسال بین ۲۲۵۰۰۰ تومان تا ۲۵۰۰۰۰ تومان متغیر است.

دامنه co

هزینه ثبت این دامنه برای مدت یکسال بین ۵۵۰۰۰۰ تومان تا ۶۵۰۰۰۰ تومان است.

گران ترین دامنه ها

هزینه ثبت دامنه هایی همچون mn ، taxi ، ca ، bz ،ws ، tv و … به بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ تومان هم می رسد.

جمع بندی در مورد هزینه ثبت دامنه

با توجه به دامنه های رایج در ایران می توان هزینه ثبت دامنه را بین ۴۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰ تومان تخمین زد.

هزینه تهیه فضای میزبانی (Host)

در این حیطه، محدوده ی تغییرات هزینه ها بزرگ است و نسبت به نیاز و انتخاب شما، میزان هزینه کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین دسته بندی زیر را انجام خواهیم داد:

سایت های تازه تاسیس و با ترافیک پایین (بازدیدکننده کم)

برای آغاز کار و برای سایت هایی که ترافیک ماهانه پایینی دارند و یا به عبارتی تعداد بازدیدکنندگان آن ها در ماه اندک است می توان با هزینه ای بین ۴۰۰۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰۰ تومان سالانه، فضای میزبانی مناسب را اجاره نمود.

سایت هایی با ترافیک معمولی

برای سایت هایی با ترافیک معمولی، می توان هاست مناسب را با قیمتی در حدود ۱۵۰۰۰۰ تومان تا ۶۰۰۰۰۰ تومان به مدت یکسال اجاره نمود.

سایت های پر بازدید

برای سایت های پر بازدید، تهیه هاست به طور سالانه هزینه ای بین ۶۰۰۰۰۰ تومان تا ۳۰۰۰۰۰۰ تومان  دربر خواهد داشت که می توان این مبلغ را به صورت اقساط ماهانه نیز پرداخت کرد.

سایت هایی که به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند (مانند سایت موزیک و فیلم)

این سایت ها علاوه بر تهیه یکی از هاست های فوق، باید یک هاست دانلود نیز تهیه کنند. هاست دانلود‌ها با توجه به حجم ذخیره سازی که در اختیار شما قرار می دهند، قیمت های متفاوتی دارند. با توجه به فضایی که نیاز دارید می توانید هاست دانلود مناسب خود را انتخاب نمایید.

به صورت تقریبی اجاره سالانه یک هاست دانلود ۵ گیگابایتی در حدود ۱۰۰۰۰۰ تومان و یک هاست دانلود ۱۵۰گیگابایتی در حدود ۸۵۰۰۰۰ تومان است.

نکات مهم در انتخاب هاست مناسب

  • حتما از شرکتی معتبر، هاست خود را انتخاب نمایید که در آینده دچار مشکل نشوید. (تمام نمایندگی هایی که در بخش “هزینه ثبت دامنه” معرفی شد، در هاستینگ نیز فعالیت می کنند و می توانید امکانات و قیمت هایشان را مقایسه نمایید.)
  • تنها قیمت را ملاک قرار ندهید. به ویژگی ها و امکاناتی که شرکت هاستینگ به شما ارائه می دهد توجه نمایید. برای آشنایی با ویژگی های یک هاست خوب می توانید مقاله آشنایی با هاست و ویژگی های یک فضای میزبانی مناسب را مطالعه فرمایید.
  • سعی کنید با توجه به نیازتان از بین پلن های موجود، انتخابی صحیح داشته باشید و بی دلیل هزینه خود را افزایش ندهید. این نکته را در نظر بگیرید که در هر لحظه ای قادر خواهید بود، هاست خود را ارتقا بدهید.

جمع بندی در مورد هزینه تهیه هاست

با توجه به هدف و نیاز شما، تهیه هاست مناسب می تواند هزینه ای بین ۴۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان برای شما به همراه داشته باشد.

هزینه طراحی سایت

در این بخش نیز محدوده‌ی تغییرات هزینه‌ها بسیار بزرگ است و نسبت به روشی که انتخاب می کنید، میزان هزینه کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین در این قسمت با دسته بندی بر اساس روش انتخابی، هزینه‌ها را بررسی خواهیم نمود.

۱- انجام کلیه مراحل طراحی و پیاده سازی وب سایت توسط خود شخص

در این روش، فرد با استفاده از اصول برنامه نویسی یا استفاده از نرم افزارهای پیاده سازی صفحات وب (مانند Dreamweaver) و یا استفاده از سایت سازهای رایگان داخلی وخارجی (مانند وردپرس،جوملا و …) به طراحی وب سایت خود می پردازد.

با انتخاب این روش، هزینه طراحی سایت به صفر خواهد رسید و تقریبا شما بدون هیچ هزینه ای این مرحله را می توانید به پایان برسانید. البته بعضی از سایت سازهای رایگان برای در اختیار قرار دادن امکانات بیشتر، مبلغی را دریافت می کنند که بسیار ناچیز است. بنابراین در این روش، هزینه ای که شما انجام خواهید داد بین ۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان است.

۲- طراحی سایت با استفاده از سایت سازهای غیر رایگان

در این روش، فرد سایت خود را از سایت سازهای غیر رایگان خریداری می کند. برای خرید، پلن های متفاوتی وجود دارد که با توجه به نیازهای خود می توانید از بین آن ها انتخاب نمایید. این سایت ها از پیش آماده هستند و بلافاصله در اختیار شما قرار می گیرند. البته بیشتر این سایت سازها مقداری فضای میزبانی و دامنه در اختیار شما قرار می دهند که در ویژگی های هر پلن، این موارد ذکر شده است. همچنین می توانید از بین قالب های موجود، قالب دلخواه خود را انتخاب کنید و یا تغییراتی در قالب خود ایجاد نمایید.

هزینه طراحی سایت با این روش، سالانه بین ۵۰۰۰۰ تومان تا ۱۵۰۰۰۰۰ تومان است که با توجه به سایت سازی که انتخاب می نمایید و پلن مورد نظر خود این هزینه مشخص می شود.

۳- واگذاری طراحی سایت به فرد یا شرکتی متخصص

در این روش، طراحی سایت خود را به فرد یا تیمی متخصص می سپارید. تیم انتخاب شده با توجه به هدف، امکانات مورد نظر و ظاهر دلخواه شما، به طراحی سایتتان می پردازد و در نهایت، سایت شما را آماده بهره برداری می سازد.

هزینه طراحی سایت در این روش بسیار متغیر است و با توجه به شرکتی که انتخاب می نمایید و امکاناتی که مد نظر دارید، می تواند بین ۶۰۰۰۰۰ تومان تا چند صد میلیون تومان تغییر کند.

جمع بندی در مورد هزینه طراحی سایت

با توجه به روش انتخابی و آنچه می خواهید، طراحی سایت می تواند هزینه ای بین صفر تا چند صد میلیون تومان برای شما به همراه داشته باشد.

جمع بندی نهایی در مورد هزینه های راه اندازی سایت

راه اندازی سایت با توجه به هدف و امکاناتی که انتخاب می کنید را می توان در ۴ سطح هزینه ای دسته بندی کرد:

  • سایت با هزینه کم: می توانید با هزینه ای بین ۳۰۰۰۰ تومان تا ۳۰۰۰۰۰ تومان سایت خود را راه اندازی کنید.
  • سایت با هزینه متوسط: می توانید با هزینه ای بین ۳۰۰۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان سایت خود را راه اندازی نمایید.
  • سایت با هزینه بالا: می توانید با هزینه ای بین ۱۰۰۰۰۰۰ تومان تا ۶۰۰۰۰۰۰ تومان سایت خود را راه اندازی کنید.
  • سایت با هزینه گزاف: می توانید با هزینه ای بین ۶۰۰۰۰۰۰ تومان تا چند صد میلیون تومان سایت خود را راه اندازی نمایید.

سخن آخر

دقت کنید که انتخاب یک پلن با هزینه های سنگین، در حالی که کسب و کار شما به آن نیاز ندارد، فقط احتمال شکست شما را افزایش می دهد. و همچنین انتخاب یک پلن با هزینه اندک در صورتی که جوابگوی نیازهای شما نباشد، در ادامه‌ی مسیر مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. بنابراین سعی کنید با توجه به هدف، نیاز، مهارت و بودجه ی خود، انتخابی مناسب از بین پلن های موجود برای راه اندازی سایت داشته باشید.

در این مقاله سعی شد با هزینه های ثبت دامنه، تهیه هاست و طراحی سایت آشنا شوید تا بتوانید هزینه های راه اندازی سایت مورد نظر خود را برآورد کنید. امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما واقع گردیده باشد.

4.3/5 - (28 امتیاز)

61 نظر در “بررسی هزینه های راه اندازی سایت

  • سپتامبر 1, 2021 در 12:26 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید
    {youmovise.com}

    پاسخ
    • سپتامبر 1, 2021 در 7:51 ب.ظ
      پیوند یکتا

      از همراهی شما سپاسگزاریم.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • اکتبر 1, 2021 در 11:44 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سایتتون رو بروز کنید قیمتها خیلی بیشتر از اون چیزی که نوشتید شده

      پاسخ
  • می 17, 2021 در 10:20 ق.ظ
    پیوند یکتا

    اقا من یک سایت میخوام بسازم که هیچی هزینه‌ی نداشته باشه

    پاسخ
  • آگوست 20, 2020 در 11:54 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام و وقت بخیر خدمت شما بزرگوار
    من میخواهم یک سایت معتبر bet بزنم در ترکیه
    سایتی که اصولی باشه با پشتبانی خیلی قوی

    لطفا من را راهنمایی کنید

    پاسخ
    • آگوست 21, 2020 در 7:42 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      با توجه به قوانین کشور و شرع، میلیونر باش در این زمینه هیچگونه آموزشی ندارد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • فوریه 13, 2020 در 11:14 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    خدا قوت
    یه سایتی را راه اندازی کردم به نام راه کار، درج مقالات و فیلم و صوت در دستور کارم هست.
    چقدر به فضای هاست نیاز دارم.
    با تشکر.

    پاسخ
    • فوریه 13, 2020 در 6:35 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      بستگی به تعداد و حجم مطالبی دارد که قصد دارید در سایت بگذارید. بهتر است یک هاست دانلود تهیه نمایید. فضای این هاست باید حداقل ۲ برابر حجم مطالبی باشد که در حال حاضر قصد بارگذاری آن را دارید.
      به عنوان مثال اگر ۱۰۰ فیلم با حجم ۵۰۰ مگابایت دارید، بهتر است یک هاست دانلود با حداقل فضای ۱۰۰ گیگ تهیه نمایید. هر زمانی هم که فضای هاست شما در حال تکمیل شدن بود، می توانید با پرداخت هزینه، فضای آن را گسترش دهید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • ژانویه 28, 2020 در 6:31 ب.ظ
    پیوند یکتا

    وقت بخیر
    یه نظر میخواستم
    من قصد دارم یه سایت فروش محصولات دیجیتال راه اندازی کنم. حجم فایلهام هم زیاده ، باتوجه به اینکه فایل ویدئو آموزشی هم دارم ، به نظرتون اگه از این سایتهایی که به ازای هر فروش یه پورسانت میگیرن ، که البته یکیشون هاست و پهنای باند نامحدود هم ارائه میده و فعلا ۱۳ درصد پورسانت میگیره ، استفاده کنم یا خودم با وردپرس یه سایت طراحی کنم؟
    با توجه به اینکه نمیتونم پیشبینی کنم که درآمدم چقدر میشه ، و اگه بخوام از هاست خوب هم استفاده کنم هزینه اولیه هاست ، طراحی و … زیاد میشه کدومو پیشنهاد میدید ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • ژانویه 28, 2020 در 10:00 ب.ظ
      پیوند یکتا

      درود بر شما کاربر گرامی
      اگر پلن حرفه ای دارید و قصد دارید یک برند بسازید و برنامه های پیشرفته ای برای آن دارید، در صورت امکان بهتر است هزینه نمایید و به صورت شخصی هاست خریداری و سایت خود را بر روی آن پیاده سازی کنید تا درگیر هیچ محدودیتی نباشید. البته این روش هزینه، زمان و مهارت های بیشتری طلب می کند.
      اما اگر شرایط هزینه کردن را ندارید یا در اینکه اصلا کار شما به نتیجه خواهد رسید یا خیر، تردید دارید، می توانید از چنین سیستم هایی استفاده نمایید. به هر حال این امکان برای شما وجود دارد در صورت پیشرفت کار، از سیستم خود بکاپ گرفته و آن را به هاست شخصی خود نیز انتقال دهید. فقط تحقیق کنید و از سیستم خوبی بدین منظور استفاده نمایید که مشکلی برای شما ایجاد نگردد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • اکتبر 13, 2019 در 9:21 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    تشکر بابت مطلب خوبتون
    می خواستم بدونم طراحی سایتی مثل دیوار چقدر هزینه داره

    پاسخ
    • اکتبر 14, 2019 در 3:33 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
      واقعا نمی توان به سوال شما پاسخ مشخصی داد. این بستگی دارد که چه امکانات و کیفیتی از طراح وب سایت خواسته شود. یک طراح ممکن است با ۱۰۰ هزار تومان یک سایت برای شما طراحی کند و دیگری کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای آغاز کار نگیرد. بنابراین قیمت به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت کاری که شما می خواهید و میزان تجربه و مهارت طراح بستگی دارد. به هر حال اگر فردی واقعا بخواهد از صفر طراحی نماید و از قالب های آماده استفاده نکند، قطعا بالای یک میلیون درخواست خواهد کرد. اما با قالب های آماده می توان دستمزد کمتری در نظر گرفت.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • سپتامبر 12, 2019 در 4:41 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام با عرض خسته نباشید
    میخوام یه سایت جدید برای ارائه پاورپوینت درست کنم
    تعداد پاور پوینت ها هم کمتر از ۵۰۰تا هست طراحی سایت رو هم خودم انجام میدم . دامنه هم .ir میگیرم .اولا نیازی به هاست دانلود هست ؟
    دوما هزینه کلش تقریبا چقدر میشه و به نظر شما با فروش پاورپوینت های داخل سایت هزینه های هاست و دامنه و… سایت در میاد یا نه ؟
    از سایت خوبتون ممنونم

    پاسخ
    • سپتامبر 12, 2019 در 5:13 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ۱- بستگی به حجم پاورپوینت ها دارد. اگر دارای حجم متوسطی هستند، معمولا اجباری به تهیه هاست دانلود نیست.
      ۲- تقریبا به صورت سالانه خود سایت، حدود ۵۰۰۰۰۰ تومان هزینه خواهد داشت. درآمد شما کاملا بستگی به عملکرد شما دارد. اگر پاورپوینت ها واقعا مفید باشد و خریدار داشته باشد، همچنین تبلیغات مناسبی نیز صورت گیرد و به فروش بالایی دست یابید، درآمد مناسب خواهد بود. در غیر این صورت حتی هزینه ها را پوشش نخواهد داد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • آگوست 24, 2019 در 8:04 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    اگر ممکنه در مورد راه اندازی فروشگاه لایسنس هم نظرتون رو بفرمایید و اینکه چه راههایی پیش رو هست ؟

    پاسخ
    • آگوست 24, 2019 در 9:50 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      راه اندازی چنین فروشگاهی که محصولات فیزیکی ندارد از جهات بسیاری کار شما را راحت خواهد کرد. یعنی با راه اندازی یک سایت وردپرسی و نصب افزونه ای مانند Easy Digital Downloads تقریبا سایت شما مهیا شده است.
      اما مسائل سخت از اینجا آغاز می شود. شما باید بتوانید لایسنس نرم افزارهای مختلف را از کمپانی های اصلی، در تعداد بالا و با تخفیف مناسب خریداری نمایید تا توان رقابت با سایر رقبا را داشته باشید. همچنین باید نماد اعتماد الکترونیک اخذ نمایید و تبلیغات حرفه ای داشته باشید تا بتوانید به درآمد مناسبی از این راه دست یابید وگرنه حتی هزینه ها هم جبران نخواهد شد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • آگوست 7, 2019 در 12:47 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام من میخوام برای رستوران وب سایت ایجاد کنم . نمیدونم بازخورد مشتریانم چگونه است که چقدر هزینه بدم. درکل یه سایت با امکانات متوسط رو به بالا چقدربرام هزینه داره

    پاسخ
    • آگوست 7, 2019 در 11:54 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      واقعا نمی توان به سوال شما پاسخ مشخصی داد. این بستگی دارد که چه امکانات و کیفیتی از طراح وب سایت خواسته شود. یک طراح ممکن است با ۱۰۰ هزار تومان یک سایت برای شما طراحی کند و دیگری کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای آغاز کار نگیرد. بنابراین قیمت به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت کاری که شما می خواهید و میزان تجربه و مهارت طراح بستگی دارد. بنابراین با توجه به نیازهایی که دارید و آنچه در ذهنتان است، هزینه ها را با توجه به مقاله فوق محاسبه نمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • جولای 6, 2019 در 9:41 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام وقت بخیر
    من ی سایت ساده میخام ک ۴ تا زبونه داشته باشه ( خانه ، مصولات ، درباره ما ، تماس با ما )
    تو صفحه اصلی هم با سه چهار بار فشردن دکمه Page Down به پایین صفحه برسه
    هیچ امکانات خاصی لازم ندارم صرفا جهت معرفی شرکت و محصولات
    میخام بدونم قیمت تموم شدش کلا چقدر میشه الان

    پاسخ
    • جولای 7, 2019 در 12:37 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      بازهم بستگی به کیفیت و کلاسی دارد که برای کار در نظر گرفته اید. تقریبا می توان هزینه راه اندازی چنین سایتی با کیفیت معمولی را بین ۲۵۰۰۰۰ تومان تا ۱۰۰۰۰۰۰ تومان تخمین زد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • می 13, 2019 در 8:19 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام، از سایت خوبتون و همچنین ادمین های فعالتون تشکر میکنم، من سؤالی در خصوص راه اندازی یک شبکه استریم موزیک داشتم، و میخواستم این سؤال رو با شما مطرح کنم، اگر یک شبکه استریم موزیک همچون اسپاتیفای بخوایم راه اندازی کنیم و مبتنی بر اپلیکیشن باشه، همچنان نیازمند هاست و فضایی در اینترنت هستیم؟ و برای شروع با ۵۰هزار آهنگ ما به چه مقدار فضا نیازمند خواهیم بود، و این مقدار از فضا حدودا چه هزینه ی روی دست ما می‌گذارد؟
    آیا امکان راه اندازی همچین کاری با حداقل هزینه ممکن است؟
    پروژه های مشابه: اپلیکیشن تهران موزیک، رادیوجوان، اسپاتیفای، رادیو آهنگ و…
    ممنون از پاسخگوییتون، لطفا در صورت امکان، پاسخ را به ایمیل ارسال کنید

    پاسخ
    • می 14, 2019 در 5:33 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
      بله شما برای ارائه هر نوع محتوایی در یک فضای آنلاین، نیازمند بارگذاری آن محتوا در فضای اینترنت هستید. اگر بخواهید از همین ابتدا به شکل بسیار حرفه ای کار خود را شروع نمایید و تمام نیازهای خود را در نظر داشته باشید، بهتر است برای برنامه مورد نظر خود یک سرور اختصاصی داشته باشید تا بتوانید مدیریت جامعی بر روی تمام ابعاد پروژه داشته باشید و در آینده دچار مشکل خاصی نشوید. البته این امر هزینه بسیار بیشتری بر روی دست شما خواهد گذاشت و باید بودجه و تخصص بیشتری برای شروع کار در نظر بگیرید.
      اما اگر فعلا قصد دارید با حداقل هزینه ها شروع کنید و در ادامه با توجه به میزان درآمد، پیشرفت و نیازها کار خود را توسعه دهید و از امکانات بهتر استفاده نمایید، می توانید از یک هاست دانلود و یک هاست معمولی در کنار هم بهره ببرید. هاست دانلود شما برای ۵۰ هزار آهنگ باید حداقل ظرفیتی در حدود ۵۰۰ گیگ داشته باشد که البته پیشنهاد می کنم بدین منظور هاستی با ظرفیت ۱ ترابایت تهیه فرمایید. تقریبا هزینه اجاره کردن یک هاست دانلود مناسب با ظرفیت ۵۰۰ گیگ، به طور سالانه در حدود ۲ میلیون تومان است.
      تهیه یک هاست معمولی نیز نهایتا در حدود سالی ۴۰۰ هزار تومان هزینه خواهد داشت. بقیه هزینه ها هم شامل طراحی اپلیکیشن، تبلیغات و حقوق کارمندان می شود که با توجه به ایده و طرح شما بسیار متفاوت خواهد بود و نمی توان رقم خاصی برای آن بیان کرد.
      موفق باشید.

      پاسخ
      • می 14, 2019 در 7:31 ب.ظ
        پیوند یکتا

        ممنون از پاسخگویی به موقعتون، لطفا برترین وبسایت های ارائه دهنده هاست/سرور را معرفی کنید بر اساس تجربیاتی که در این زمینه دارید

        پاسخ
        • می 15, 2019 در 12:40 ق.ظ
          پیوند یکتا

          پیشنهاد می کنم دو مقاله آشنایی با دامنه و آشنایی با هاست را مطالعه فرمایید. در این دو مقاله علاوه به بررسی ویژگی های یک انتخاب خود، ارائه دهندگان برتر نیز معرفی شده اند.
          موفق باشید.

          پاسخ
  • ژانویه 10, 2019 در 10:17 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام ممنون بابت اطلاعات مفیدی که ارائه کردید
    آیا صحت داره که با هربار باز شدن سایت ها از طرف گوگل مبلغی به صاحب سایت پرداخت میشه؟

    پاسخ
    • ژانویه 12, 2019 در 2:59 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
      خیر، چنین مطلبی صحت ندارد. اما اگر از بخش درآمدزایی گوگل مانند گوگل ادسنس استفاده نمایید، آنگاه می توانید با نمایش تبلیغات گوگل در وب سایت خود و به ازای کلیک هایی که بر روی تبلیغات موجود در سایت شما صورت می گیرد، درآمد داشته باشید. البته این روش به دلیل روش های پرداختی که گوگل استفاده می کند برای ایرانیان سختی های زیادی به همراه دارد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • دسامبر 25, 2018 در 11:30 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام، دامنه و هاست رو باید از کجا بخرم؟

    پاسخ
  • دسامبر 15, 2018 در 7:26 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    وقتتون بخیر
    عذر میخوام
    دستمزد ساخت یم وبسایت وردپرس برای شرکت خصوصی در زمینه گل و گیاه حدودا چقدر میشه؟ بدون محاسبه هزینه هاست و دامین… فقط هزینه ساخت وبسایت ورد پرس…
    ممنونم اگر پاسخ بدید.

    پاسخ
    • دسامبر 16, 2018 در 1:25 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      واقعا نمی توان به سوال شما پاسخ مشخصی داد. این بستگی دارد که چه امکانات و کیفیتی از طراح وب سایت خواسته شود. یک طراح ممکن است با ۱۰۰ هزار تومان یک سایت برای شما طراحی کند و دیگری کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای آغاز کار نگیرد. بنابراین قیمت به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت کاری که شما می خواهید و میزان تجربه و مهارت طراح بستگی دارد.
      وردپرس بسیار متنوع است، شما می توانید یک سایت بی کیفیت با وردپرس راه اندازی کنید و یا یک سایت فوق العاده پیاده سازی نمایید. همچنین امکاناتی که برای سایت در نظر دارید تاثیر مستقیم بر روی قیمت خواهد گذاشت. به طور کلی هزینه نصب و راه اندازی وردپرس بسیار پایین است و به نظر بنده اصلا نیاز نیست هزینه ای کنید فقط کافیست به بخش مقالات سایت مراجعه کنید و مقالات نصب وردپرس و آموزش کار با وردپرس را مطالعه بفرمایید. اما اگر قصد دارید یک طراحی خاص و منحصر به فرد برای سایت داشته باشید، باید یک طراح مناسب انتخاب نمایید و مواردی که نیاز دارید را اعلام کنید تا برای شما تخمین قیمت بزند.
      برای دریافت پیشنهادهای قیمتی مختلف می توانید به سایت هایی مانند پارسکدرز و پونیشا مراجعه نمایید و پروژه خود را عرضه کنید و منتظر دریافت جواب و پیشنهاد طراحان بمانید. برای آشنایی با سایت های فوق می توانید به آموزش آشنایی با سایت های فریلنسینگ مراجعه نمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • اکتبر 26, 2018 در 11:01 ق.ظ
    پیوند یکتا

    قصد دارم یه سایت بسازم که اسم شرکتی که قراره تاسیس بشه رو واسه خودم حفظ کنم کمترین هزینه ی ممکن واسه اینکار چقدره؟
    فعلا domain رو داشته باشم و بعدا بقیه بخشای سایت رو …

    پاسخ
    • اکتبر 26, 2018 در 1:34 ب.ظ
      پیوند یکتا

      کمترین هزینه با اخذ دامنه ir. رقم می خورد که هزینه ای بین ۴۰۰۰ تا ۱۶۰۰۰ تومان به صورت سالانه برای شما در بر خواهد داشت. اگر هم دامنه com. مد نظر داشته باشید، هزینه ای بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان به صورت سالیانه به همراه دارد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • آگوست 4, 2018 در 11:57 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام خسته نباشید
    قربان اگر بخوام یک سایت فقط کلیپ نه دانلود فیلم یا سریال کلیپ هایی از سایت هایی مثل یوتیوب بزارم بازم هم نیاز به هزینه هست و باید هاست دانلود خریداری کرد ؟ چون قرار هست فقط لینک کلیپ کپی بشه و قرار داده بشه و فقط توسط خودم قرار داده میشن نه کاربر ها و نیازی نیس کاربرا ها کلیپ رو دانلود کنن و فقط آنلاین تماشا کنن
    ممنون از راهنماییتون

    پاسخ
    • آگوست 5, 2018 در 11:20 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      اگر قصد ندارید کلیپ ها را به طور مستقیم در سایت آپلود نمایید و تنها با قرار دادن لینک کلیپ ها، قصد نمایش آن ها را دارید، نیازی نیست که هاست دانلود خریداری نمایید. با یک هاست معمولی می توانید به بهترین شکل به هدف خود برسید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • ژوئن 26, 2018 در 6:25 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    مطلب مفید و آموزنده ای بود
    ۱_اما من آخر متوجه نشدم باید به چه صورت میزان سرمایه خود را برای شروع یه سایت به طور مثال آموزشی را محاسبه کنم ؟؟!!
    ۲_اینترنت مورد نیاز با سرعت بالا رو آیا باید با ارائه دهنده ها صحبت و به طور اختصاصی گرفت که به صرفه باشد ؟
    ۳_ برای راه اندازی یک که متکی به محتویات مولتی مدیا است باید از چندین سیستم برای دانلود و آپلود و ویرایش استفاده کرد؟
    ۴_از یک سیستم میشه برای تمای کارها استفاده کرد و ضریب امنیتی پایین نمیاد؟
    ۵_بعد از راه اندازی یک سایت با دامنه و هاست مشخص آیا میشه فضای ذخیره سازی رو افزایش داد با توجه به حفظ آدرس دامنه ؟
    کلا سوال هایی زیادی برای منی که تازه میخوام وارد بشم ایجاد شده ممنون میشه یه مطلبی با ذکر مثال مثلا راه اندازی یک سایت فیلم یا موزیگ یا هرچیز دیگری این را برای من و افرادی که واقعا قصد راه اندازی یک سایت رو دارن بگید که راحت تر و بدون ترس و اعتماد بیشتری پا در عرصه ی این شغل پول ساز وارد بشیم
    تشکر بابت حوصله ای که خرج میدید

    پاسخ
    • ژوئن 27, 2018 در 1:25 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      پاسخ سوالات شما به ترتیب در ذیل قرار می گیرد:
      ۱- هیچ کس نمی تواند قبل از اینکه تمام آنچه شما در ذهن دارید را بداند، هزینه ای مشخص کند. شما باید ببینید در هربخش می خواهید از چه روشی استفاده کنید و چقدر هزینه کنید تا بتوانید هزینه خود را محاسبه نمایید. به عنوان مثال در بخش طراحی سایت می خواهید خود دست به کار شوید و از سیستم های رایگان مثل وردپرس استفاده نمایید یا به سراغ طراح های حرفه ای بروید و از چند صد هزارتومان تا چندین میلیون تومان هزینه نمایید. بنابراین شما با توجه به تصمیماتی که برای سایت خود دارید و امکاناتی که مدنظر دارید، می توانید با توجه به مطلب فوق ببینید در هر بخش مقاله، در کدام رنج قیمتی قرار می گیرید و در نهایت هزینه ها را جمع نمایید تا کل هزینه برای شما برآورد شود.
      ۲- برای تهیه اینترنت، نیازی نیست مکاتبه ای داشته باشید. یک اینترنت پرسرعت کافی است. هزینه تقریبی تهیه چنین اینترنتی به طور سالانه کمتر از پانصد هزارتومان است. برای فعالیت خود نیاز به یک اینترنت عجیب و غریب ندارید. همین اینترنت های سالانه ای که شرکت های مانند شاتل، صبانت و غیره ارائه می دهند، مناسب است.
      ۳- متوجه منظور شما از سیستم نمی شوم. برای تهیه چنین سایتی، شما دو هاست نیاز دارید. یک هاست آپلود و دانلود و یک هاست اصلی که سایت خود را بر روی آن قرار دهید. بر روی هاست آپلود و دانلود، محتوای مولتی مدیای خود را قرار می دهید. و بر روی هاست اصلی،سیستم مدیریت محتوای خود مانند وردپرس را نصب می کنید تا بتوانید عملیات ویرایش را انجام دهید.
      ۴- در این سوال هم باز متوجه منظور شما از سیستم نمی شوم. اگر منظورتان سیستم مدیریت محتوا و یا سیستم کامپیوتری است که خیر، اگر نکات امنیتی لازم را رعایت بفرمایید، هیچ خللی در امنیت ایجاد نخواهد شد.
      ۵- بله، تقریبا تمام هاستینگ های معتبر و مطرح ایرانی، امکان ارتقا و افزایش فضای ذخیره سازی را دارند. برای اطمینان و آگاه شدن از هزینه ها می توانید از هاستینگی که می خواهید هاست خود را تهیه کنید، در مورد شرایط ارتقای فضای ذخیره سازی هاست سوال نمایید.
      ما سعی کرده ایم به تمام سوالات و نیازهای کاربران برای راه اندازی یک کسب و کار آنلاین بپردازیم، اما شما نیز باید برای هدف خود وقت بگذارید و حوصله به خرج دهید و آموزش ها را مطالعه نمایید تا پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. به عنوان مثال می توانید به آموزش ها و مقالات زیر در سایت مراجعه کنید تا بسیاری از مسائل برای شما روشن گردد. همچنین مطالعه بخش نظرات همین مقاله نیز می تواند به شما کمک شایانی نماید.
      وبلاگ و دلایل استفاده از آن
      وب سایت و روش های راه اندازی آن
      آشنایی با دامنه
      آشنایی با هاست
      بهترین سایت سازها
      آموزش نصب وردپرس
      آموزش کار با وردپرس
      موفق باشید.

      پاسخ
  • آوریل 4, 2018 در 8:38 ق.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام و احترام
    مقاله مفید و ارزشمند شما رو خواندم و بهره مند شدم. مدتی است که ذهنم درگیر راه اندازی سایتی است که هم برای جامعه گره گشا باشد و هم درآمدساز. ولی نمی دانم چه زمینه ای مناسب است. هزینه ای که می تونم انجام بدم ۲۰ میلیون تومان و ماهانه ۷۰۰ هزارتومان به طور ثابت. به نظر شما چه زمینه ای مناسب است. آیا فعالیت در زمینه نیازمندی ها مناسب است؟

    پاسخ
    • آوریل 5, 2018 در 2:16 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ضمن قدردانی از همراهی شما، در مورد سوالتون، باید خدمت شما عرض کنم واقعا نمی توان ارجحیت خاصی برای زمینه های مختلف قائل شد و زمینه ای را برتر دانست. شما در هریک که بتوانید ممتاز شوید، بی شک بسیار موفق خواهید بود. این مساله بسیار مهم اما سخت است که با وجود رقبای زیاد بتوانید ممتاز شوید. برای دست یابی به این هدف باید خلاقیت و نوآوری داشته باشید و به گونه ای عمل کنید که بتوانید از رقبای موجود پیشی بگیرید و خدمات متمایزی ارائه دهید.
      به سایت ها و کسب و کارهای مختلف اینترنتی نگاهی بیندازید. گوگل، مایکروسافت، آمازون، فیس بوک، اوبر و غیره. زمینه های هرکدام متفاوت است اما به موفقیت های بزرگی دست یافته اند. چون در زمینه خود خلاقیت و برنامه داشته اند و ممتاز شده اند.
      سرمایه شما برای راه اندازی اکثر کسب وکارهای اینترنتی مناسب است. بنابراین زمینه ای را انتخاب کنید که به آن علاقه ای بیشتری دارید و از شناخت بیشتری نسبت به آن برخوردارید. سپس سعی کنید در نحوه ارائه محصول یا خدمت از تمام رقبا پیشی بگیرید و بهترین شوید، مطمئنا با برنامه ریزی، خلاقیت و پشتکار، موفق خواهید بود.
      در مورد سایت نیازمندی ها، باید خدمتتون عرض کنم اگر خلاقیت و ایده خوبی در این زمینه دارید، می تواند زمینه مناسبی باشد، اما شخصا به این زمینه علاقه ای ندارم.
      برای شما بهترین ها را آرزومندیم.

      پاسخ
  • مارس 5, 2018 در 9:57 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام . ممنون از اینکه به سوالام خیلی شفاف توضیح میدید. برای هاست فیلم باید هزینه زیادی کرد… به نظر شما چه محتوایی انتخاب کنم که کل هزینه برای سال اول ۲۰۰ یا ۲۵۰ تومن بیشتر نشه؟(دامنه +هاست سایت و در صورت نیاز هاست دانلود)موزیک یا چیزای دیگه که زیاد هزینه نشه لطفا راهنماییم بفرمایید ممنون

    پاسخ
    • مارس 5, 2018 در 11:54 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام، خواهش می کنم.
      هزینه ای که شما در نظر دارید، هزینه ی بسیار کمی است و نباید سراغ سایت هایی با محتوای حجیم بروید. سایت هایی انتخاب کنید که محتوای کم حجم دارند. مانند سایت های متنی و یا نهایتا موزیک.
      البته توصیه می کنم حتما آموزش کسب درآمد از آپلودسنترها و کسب درآمد از آپلودبوی را نیز با دقت مطالعه کنید. ممکن است راهکار جدیدی پیش پای شما قرار گیرد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • مارس 4, 2018 در 7:56 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام ببخشید در زمینه سایت فیلم و سریال چه کارهایی رو باید انجام داد تا فیلتر نشد چون در صورتی که فیلم های خارجی رو بذاریم سایت رو بهد مدتی فیلتر خواهند کرد اگر اطلاعی دارید راهنماییم بفرمایید
    الان شما به سایت فیلم۲مووی نگاه کنید میتونم با وردپرس مثل این سایت درست کنم؟
    اگر در این زمینه توصیه ای دارید حتما استفاده میکنم و تجربیات خودتون را برای راهنمایی بیشتر بفرمایید تشکر

    پاسخ
    • مارس 5, 2018 در 12:09 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام
      اگر واقعا قصد دارید چنین سایتی را راه اندازی نمایید باید وقت صرف کنید و در مورد سیاست سایت هایی که در این عرصه فعالیت می کنند و فیلتر نمی شوند تحقیق نمایید. این نوع سایت ها را بیابید و نحوه عملکرد آن ها را بررسی کنید و از خودشان در مورد نکاتی که رعایت می کنند تا فیلتر نشوند پرس و جو کنید. به عنوان مثال می توانید سایت های فیلیمو و نماوا را بررسی کنید که علاوه بر دانلود، امکان تماشای آنلاین فیلم را نیز فراهم کرده اند و هرگز فیلتر نمی شوند.
      مطمئن شوید سیاست صحیح برای فیلتر نشدن را یافته اید، اگر نتوانستید راهکاری بیابید، در زمینه ای دیگر محتوا تولید کنید. به عنوان مثال سراغ موزیک یا بازی بروید. چون در غیر این صورت موفق نخواهید بود.
      بنده چندین بار به سوال شما در مورد ساخت سایت مذکور با وردپرس پاسخ دادم. لطفا پاسخ ها را با دقت بیشتری بخوانید. بازهم خدمت شما عرض می کنم که بله هر نوع سایتی را می توان با وردپرس و افزونه هایش راه اندازی کرد. اما هرچقدر مهارت های شما افزایش یابد بیشتر خواهید توانست از پتانسیل وردپرس استفاده کنید و سایت های شکیل تری طراحی خواهید کرد.
      فقط یک نکته می ماند که خدمت شما عرض کنم. سعی کنید هرگز کپی برداری نکنید و شبیه دیگران نباشید. بلکه خلاقیت و نوآوری داشته باشید و به گونه ای فعالیت کنید که خدمات متمایزی نسبت به رقبای خود به کاربران ارائه دهید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • مارس 4, 2018 در 7:04 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام. اگر سایت فیلم بزارم به خاطر فیلم های خارجی سایت رو فیلتر میکنن و این یعنی دوباره از نو باید شروع کرد و اینکه هم فیلم و هم موزیک رو بزارم؟؟درباره محتوا از سلیقه خودتون مظر بدین خیلی کمکم میکنید و اینکه اگر با ورد پرس کار کنم تنها سایت هایی مثل فیلم۲ مووی و بلکس میتونم درست کنم؟لطفا به این سایت نگاه بندازید و به این سوالام جواب بدید خیلی ممنون

    پاسخ
    • مارس 4, 2018 در 4:42 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام
      بهتر است در زمینه محتوا، اختصاصی عمل کنید تا بتوانید کیفیت بیشتری در رائه محتوا لحاظ نمایید. یعنی در یک زمینه به عنوان مثال فیلم و سریال یا موزیک فعالیت کنید.
      اگر سایت فیلم راه اندازی می کنید حتما باید با سیاستی پیش بروید که هرگز فیلتر نشوید. هم اکنون سایت های زیادی وجود دارند که به ارائه فیلم های خارجی و داخلی می پردازند و فیلتر نیز نیستند.
      به سوال پایانی شما نیز چندین بار به شکل های مختلف پاسخ داده شد. با وردپرس هر نوع سایتی را می توان ساخت اما اینکه می گویید “تنها” را متوجه نمی شوم. وردپرس یک نرم افزار نیست. یک سیستم مدیریت محتوا است که شما هرچقدر در زبان های برنامه نویسی و نشانه گذاری مانند PHP و CSS و HTML و غیره قوی تر باشید، کارهای بیشتری می توانید با آن انجام دهید. وردپرس تقریبا پتانسیل رفع تمام نیازها و فراهم نمودن تمام امکانات را دارد، چون متن باز است و شما می توانید هرچه می خواهید را به آن اضافه یا ویرایش نمایید. اما این به مهارت ها و توانایی های شما بستگی دارد که چقدر بتوانید از پتانسیل آن استفاده کنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • مارس 3, 2018 در 6:36 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام مجدد خدمت شما . من تو تصمیمم جدی هستم. به نظر شما سایت دانلود بازی یا فیلم و سیال و موزیک …کدوم محتوا باعث میشه سایت پیشرفت کنه میخوام نظر شما رو بدونم میدونم باید زمان گذاشت و اینکه فقط ورد پرس نیاز هستش ؟یعنی با ورد پرس میتونم تمام کارهای سایت رو برسم خودم و مثل سایت های فیلم ۲ مووی و بلکس میتونم بسازم ؟(لطفا اگر نمیشناسید به این سایت ها یک نگاهی بندازید ممنونتون میشم)خواهشا کامل و جامع توضیح بدید چون واقعا هیچ سایتی مثل شما اینجوری که به مخاطب توضیح میده نیستن و نکته اخر اینکه اچ تی ام ال و سی اس اس و پی اچ پی رو باید بلد باشم حتما یا با ورد پرس تمام کارها رو میشه بی دردسر انجام داد شنیدم اگه کابرا زیاد باشه پی اچ پی نیاز میشه sql چطور؟

    بابت وقتی که بابت جواب دادن به این سوالام میذارید پیشاپیش متشکرم

    پاسخ
    • مارس 4, 2018 در 12:34 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر عزیز
      واقعا نمی توان ارجحیت خاصی به موضوعات فوق داد و موضوعی را برتر دانست. شما در هریک که بتوانید ممتاز شوید، بی شک بسیار موفق خواهید بود. البته این مساله بسیار مهم اما سخت است که با وجود رقبای زیاد بتوانید ممتاز شوید. برای دست یابی به این هدف باید خلاقیت و نوآوری داشته باشید و به گونه ای عمل کنید که بتوانید از رقبای موجود پیشی بگیرید و خدمات متمایزی ارائه دهید. بنابراین موضوعی را انتخاب کنید که به آن علاقه ای بیشتری دارید و از شناخت بیشتری نسبت به آن برخوردارید. سپس سعی کنید در نحوه ارائه محتوا از تمام رقبا پیشی بگیرید. اما به هرحال اگر سلیقه شخصی بنده را می خواهید، من سایت موزیک و فیلم را به دلیل جامعیت بیشتر و شرایط فعلی اینترنت ایران، ترجیح می دهم.
      در مورد سوال دوم شما باید عرض کنم، تقریبا هرنوع سایتی را می توان با وردپرس راه اندازی کرد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است که شما می توانید هرآنچه می خواهید با آن ایجاد نمایید. امکاناتی که در سایت هایی که شما نام بردید وجود دارد، در وردپرس نیز به راحتی قابل اجراست. البته این امر مستلزم این است که شما وردپرس را به خوبی بشناسید و همچنین از افزونه های بی شمار آن استفاده نمایید.
      تقریبا برای هر هدفی در وردپرس، افزونه ای طراحی شده که موجب می شود شما بدون نیاز به کدنویسی، نیازهای خود را تا حد زیادی برطرف کنید. همچنین در سایت های فریلنسینگ مانند پارسکدرز و پونیشا نیز می توانید وردپرس کارهای حرفه ای پیدا کنید که اگر نیاز به تغییرات کوچک داشتید با هزینه های اندک، تغییرات را برای شما پیاده سازی نمایند. می توانید به آموزش سایت های فریلینسینگ مراجعه کنید.
      اما در مورد سوال پایانی شما نمی توان با قاطعیت جواب داد. این کاملا بستگی به توقعات شما دارد. یادگیری php ربطی به تعداد کاربرا ندارد بلکه مربوط می شود به ویژگی ها و امکاناتی که شما قصد دارید در سایت ایجاد نمایید. به هر حال اگر مایل هستید و توقع دارید هرآنچه در فکرتان می گذرد را بتوانید در سایت به صورت کاملا دقیق، شخصا پیاده سازی نمایید، باید حداقل به HTML و CSS و PHP کاملا مسلط شوید. در ادامه نیز باید دنبال تسلط بر روی JS و JQ و SQL نیز باشید. اما این مسیر به قدری زمان بر و سخت است که باور کنید تنها برای راه اندازی یک سایت، به هیچ عنوان پیمودن آن مقرون به صرفه نیست. زمانی به دنبال تسلط بر علم های فوق باشید که قصد دارید یک برنامه نویس وب شوید و از این راه به کسب درآمد بپردازید.
      پیشنهاد بنده به شما این است که ابتدا وردپرس را به خوبی فراگیرید. برای رفع نیازهای خود از افزونه های وردپرس استفاده کنید. به مرور HTML و CSS را فراگیرید و بر آن مسلط شوید. مطمئنا با همین گام ها می توانید تقریبا اکثر چیزهایی که در ذهن دارید را پیاده سازی نمایید. اگر باز هم جایی به مشکل خوردید از وردپرس کارهای حرفه ای که در انجمن های وردپرس و سایت های فریلنسینگ فعالیت می کنند، کمک بگیرید. در انتها و به مرور زمان سعی کنید بر PHP نیز مسلط شوید.
      شاد و پیروز باشید.

      پاسخ
  • مارس 2, 2018 در 10:41 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام خسته نباشید. من قصد ساخت سایت دانلود و قرار دادن فیلم و سریال و موزیک و حتی بخش اخبار در سایت است. ضمنا من هیچ سر رشته ای تو ساخت سایت و … ندارم. من میخوام با ورد هم کار کنم چه نرم افزار هایی رو باید اموزش ببینیم تا همه کارهای سایت رو خودم انجام بدم .لطفا به طور کامل از ابتدا تا انتها به ترتیب اون نرم افزار ها رو نام ببرید.بعد اینکه جاوا اسکریپت و جی کوئری رو هم باید یاد بگیرم؟کدومش راحت تره و نیازه یا اصلا باید هر دو یاد بگیرم .کامل توضیح بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • مارس 3, 2018 در 3:15 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      به سوال شما می توان از زوایای مختلفی پاسخ داد و یک پاسخ یکتا و معین برای این سوال وجود ندارد. اما بنده در حد توان، سعی می کنم شما را راهنمایی کنم.
      اولین نکته که باید در نظر بگیرید این است که تنها در صورتی وارد این کسب و کار شوید و چنین سایتی را راه اندازی نمایید که تصمیم جدی دارید و از صبر و پشتکار لازم برخوردارید. برای رسیدن به درآمد، حداقل باید به خود ۲ سال فرصت دهید.
      دومین مساله که باید توجه ویژه به آن داشته باشید، کسب دانش کافی نسبت به زوایای کار و شناخت از رقبای موجود است.
      به هرحال اگر واقعا می خواهید جوابی تقریبا جامع و مفید برای سوال های خود بیابید، ابتدا آموزش وب سایت و روش های راه اندازی آن را مطالعه فرمایید. در این آموزش تمام روش های راه اندازی وب سایت و پیش نیازهای آن شرح داده شده است.
      در مرحله بعد به طور دقیق بخش نظرات مقاله بررسی هزینه های راه اندازی سایت را مطالعه کنید. به خصوص پاسخی که به سوال آقای Yasin در مورد راه اندازی یک سایت اشتراک ویدیو داده شده است.
      در مورد یادگیری جاوا اسکریپت و جی کوئری هم باید خدمت شما عرض کنم: یادگیری هریک بر توانایی های شما خواهد افزود اما اینکه لازم است حتما آن ها را فرابگیرید یا خیر، به مسیری بستگی دارد که برای خود ترسیم کرده اید. به عنوان مثال اگر می خواهید سایت خود را با یک سیستم مدیریت محتوای خوب مثل وردپرس راه اندازی کنید، با توجه به افزونه های بسیار متنوعی که برای این سیستم موجود است، هیچ الزامی برای یادگیری JS و JQ ندارید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • ژانویه 26, 2018 در 2:27 ب.ظ
    پیوند یکتا

    باعرض سلام و خسته نباشید
    ببخشید من میخوام یک سایت سرگرمی مثل بیتوته بزنم ایا می توانم درامدی کسب کنم یا نه؟؟ و هزینه طاراحی چنین سایتی حدودا چقدر می شود؟؟؟

    پاسخ
    • ژانویه 26, 2018 در 10:24 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما همراه گرامی
      بدون شک امکان کسب درآمد از یک سایت تفریحی و سرگرمی موفق وجود دارد. در این سایت ها به دلیل تعداد بالای مخاطب می توان از روش های مختلفی به کسب درآمد پرداخت. از جمله اینکه می توان پست ها و بنرهای تبلیغاتی دیگران را با تعرفه های مناسب در بخش های مختلفی از سایت قرار داد و از این تبلیغاتی که در سایت قرار می گیرد، به کسب درآمد پرداخت. و یا عضو سیستم های همکاری در فروش شد و با تبلیغ محصولات این سیستم ها در سایت خود و به ازای هر فروشی که انجام می گیرد، پورسانت دریافت کنید که اگر مخاطبان زیادی داشته باشید، می تواند درآمد مناسبی برای شما رقم بزند. و روش های زرد دیگری مانند کسب درآمد از پاپ آپ و غیره.
      اما نکته ای که باید حتما در نظر بگیرید، این است که در این نوع سایت ها، برای موفقیت، دیده شدن و فراهم نمودن امکان کسب درآمد، نیاز است مخاطبان بسیار زیادی جذب کنید که این کار نیاز به صرف زمان زیاد و تولید محتوای بالا در هر روز دارد. به هرحال هرگز مسیر ساده ای برای رسیدن به درآمد در پیش ندارید و باید یک برنامه و پلن حرفه ای برای کار خود داشته باشید و طبق آن پیش بروید تا ان شاالله به موفقیت دست یابید.
      از نظر هزینه طراحی هم، مسائل زیادی را باید در نظر گرفت تا بتوان برآورد هزینه کرد. باید تمام توقعات و امکاناتی که نیاز دارید را به طراح بگویید تا برآورد هزینه دقیقی صورت پذیرد. یک سایت تفریحی را می توانید بدون هزینه و با استفاده از وردپرس و مقالات آموزش وردپرس که در سایت موجود است، راه اندازی نمایید. همچنین برای طراحی چنین سایت هایی با توجه به امکاناتی که مد نظر دارید و کیفیت کار طراحی که انتخاب می کنید، می توانید از ۳۰۰۰۰۰ تومان تا ۲۰۰۰۰۰۰ تومان برای طراح در نظر بگیرید. به هرحال توصیه می کنم برای راه اندازی یک سایت تفریحی، بیش تر از ۲۰۰۰۰۰۰ تومان در ابتدای کار هزینه نکنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • مارس 15, 2020 در 4:20 ب.ظ
      پیوند یکتا

      دوستان من میخاستم سایت راه بندازم از طریق نت کسب درامد کنم. مدیر سایت۱۰wix.com یک دزد به تمام معناست، گفت با مبلغ سایت برات راه میندازم، ولی چیزی که تحویل داد، یه آشغال به تمام معنا بود. خدا لعنتش کنه. کلاهبرداره، اصلن گول حرفاشو نخورید، فقط میخاد پول بگیره، گدا

      پاسخ
  • نوامبر 22, 2017 در 4:03 ب.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام وخسته نباشید .میخواستم بپرسم برای بار گذاری یه تعداد فیلم به حجم ۱۰۰گیگ به همان اندازه هاست لازم داریم یا بیشتر؟ممنون میشم راهنمایی کنید.ودوم اینکه سایتی مثل تاینی موویز که چند صد فیلم داره وبابت دانلود هم پولی نمی گیره بنظر شما فقط با تبلیغات میتونه هزینه های هاست رو جبرا کنه یا نه؟ با تشکر.

    پاسخ
    • نوامبر 22, 2017 در 7:22 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر عزیز
      برای تهیه فضای میزبانی برای چنین سایت هایی، در کنار هاستی که برای سایت تهیه می کنید، به یک هاست دانلود نیز نیاز دارید. خرید هاست دانلود نسبت به هاست های معمولی برای چنین مصارفی مقرون به صرفه تر است.
      در مورد تهیه هاست، نیازی نیست الزاما هاستی با فضای بیشتر تهیه کنید، بلکه می توانید از هاستینگ هایی برای تهیه هاست اقدام نمایید که امکان افزایش فضا را با پرداخت هزینه برای شما فراهم می کنند. با استفاده از چنین هاست دانلود هایی می توانید به مرور زمان و با توجه به نیاز خود، ظرفیت هاست خود را افزایش دهید.
      در مورد سوال پایانی شما باید عرض کنم، سایت های مختلف دانلود فیلم، فلسفه های متفاوتی برای کسب درآمد و تامین هزینه ها دارند. اما آنچه که در مورد تمامی سایت های بزرگ صدق می کند، این است که هیچکدام تنها به درآمد از تبلیغات بسنده نمی کنند، چون هرگز کافی نیست. شاید در ابتدای راه برای جذب کاربر، ناچار به ارائه رایگان باشند اما پس از مدتی و جذب کاربر، حتما راه های دیگری را برای کسب درآمد اتخاذ می کنند و سایت مذکور از این قاعده مستثنی نیست.
      در کل از راهکارهای زیر برای کسب درآمد در این نوع سایت ها استفاده می شود: ۱- فروش اکانت های ویژه (VIP) و مختص کردن بعضی از بخش ها و امکانات سایت به کاربران ویژه ۲- فروش اکانت های ماهانه برای استفاده از لینک مستقیم دانلود ۳- استفاده از آپلود سنترهای معتبر و کسب درآمد از طریق بارگذاری فیلم ها در آن ها ( برای آشنایی با این روش می توانید به آموزش کسب درآمد از آپلودسنترها مراجعه کنید. نمونه ای از این آپلود سنترها، آپلودبوی است). ۴- استفاده از پتانسیل تبلیغاتی سایت.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • نوامبر 16, 2017 در 8:17 ق.ظ
    پیوند یکتا

    سلام.مرسی از اطلاعاتتون
    برای یاد گیری وردپرس،CSS،PHP،HTML،
    تقریبا چقدر وقت میبره و اینکه به کلاس های اموزشی هم نیاز هست یا خیر.
    چون کار با کامپیوتر و اینترنت رو خیلی خوب بلدم،و درصد هوشی متوسط به بالا دارم گفتم بپرسم امکانش هست که برای یادگیری مطالب بالا به خودم متکی باشم و هزینه اضافی نکنم

    پاسخ
    • نوامبر 16, 2017 در 1:18 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام. انجام وظیفه است.
      همان طور که می دانید، کامپیوتر، اینترنت، برنامه نویسی و علوم مرتبط با آن انتهایی ندارد و هرگز نمی توان ادعای تسلط کامل بر هیچ یک از این علوم را داشت. بنابراین میزان انرژی و زمانی که می خواهید صرف کنید کاملا به انتظاری که از خود دارید، وابسته است. به این معنی که چقدر می خواهید بر هریک از علوم فوق مسلط شوید. اما برای یادگیری پایه و اصول حرفه ای هر یک از زبان های فوق، می توان زمان هایی را به صورت تقریبی در نظر گرفت که البته این زمان با توجه به هوش،مهارت ها و تجارب هر شخص می تواند کم یا زیاد شود. در ادامه نکاتی که فکر می کنم در این مسیر، برای شما سودمند واقع گردد را ذکر خواهم کرد:
      ۱- برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت یادگیری پیشنهاد می کنم اول HTML, بعد CSS و در انتها PHP را فرا بگیرید.
      ۲- یادگیری نصب و استفاده از وردپرس نیازمند هیچ یک از زبان های فوق نیست و می توانید مستقل به یادگیری وردپرس بپردازید. یادگیری هر یک از زبان های فوق، موجب افزایش توانایی های شما در استفاده از وردپرس خواهد شد.
      ۳- برای آموزش نصب و استفاده از وردپرس می توانید از بخش مقالات سایت استفاده کنید. همه چیز به صورت کامل توضیح داده شده است. اگر قصد شما کار با وردپرس است، هرگز نیازی به هزینه کردن ندارید و با مطالعه مقالات سایت و همچنین آموزش های مفیدی که در این راستا در سراسر وب قرار دارد، خواهید توانست به هدف خود برسید.
      ۴- اگر در مورد هریک از زبان های فوق، کلاس های مفید با اساتید حرفه ای بیابید، بدون شک در پیشرفت شما تاثیر بسزایی خواهند داشت و سرعت یادگیری شما را به شدت بالا خواهند برد. اما تمامی این زبان ها را بدون رفتن به کلاس و هزینه کردن و تنها با مطالعه، تلاش و پشتکار زیاد نیز می توانید به صورت کاملا حرفه ای فرابگیرید.
      ۵- فرقی نمی کند که از چه راهی این علوم را فرا می گیرید. به هرحال پس از یادگیری اصول، باید دست به کار شوید و شروع به برنامه نوشتن و کد زدن کنید تا علم شما به مهارت تبدیل شود و کسب تجربه نمایید. تنها در این صورت به تسلط دست خواهید یافت.
      ۶- برای یادگیری نصب و استفاده از وردپرس، به طور متوسط به ۸ ساعت آموزش مفید نیاز است.
      ۷- برای یادگیری پایه و اصول حرفه ای HTML و CSS در مجموع به طور متوسط به ۵۰ ساعت آموزش مفید و برای PHP به طور متوسط به ۷۰ ساعت آموزش مفید نیاز است.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • سپتامبر 12, 2017 در 12:21 ق.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام و احترام
    ببخشید بنده یک ایده ای دارم، میخوام یک سایت اشتراک ویدئو راه اندازی کنم، میخوام ببینم چطور میشه یک سایتی مثل آپارات، نماشا و امثال اینها رو برآورد هزینه کرد برای راه اندازیش؟ و اگر بخواهیم با وردپرس راه اندازی کنیم چطور میشه؟ متاسفانه کمتر کسی پیدا میشه که بتونه در این زمینه بنده را راهنمایی کنه.
    ممنون

    پاسخ
    • سپتامبر 12, 2017 در 3:15 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما دوست گرامی
      حقیقتا پاسخ به سوال شما حداقل سه مقاله کامل و مجزا طلب می کند، تازه در اینصورت هم باز شما پاسخی روشن دریافت نخواهید کرد، چون برآورد قیمت و یا نحوه راه اندازی یک سایت به انتظارات و جزئیات مد نظر شما بستگی دارد و هرگز نمی توان بدون درنظر گرفتن تمام این موارد، نظری داد. اما در زیر سعی میکنم در حد توانم، راهنمایی های سودمند و نکاتی مفید در این مورد خدمت شما ارائه دهم.
      برآورد قیمت: هزینه های شما در راه اندازی یک سایت عبارت است از هزینه ثبت دامنه، تهیه هاست مناسب و هزینه طراحی سایت. بنابراین حتما مقاله فوق را با دقت بخوانید و سعی کنید با توجه به جزئیات و امکاناتی که نیاز دارید، در هر مرحله مشخص نمایید در کدام دسته قرار می گیرید، تا بتوانید تقریب مناسبی از هزینه های خود داشته باشید.
      نکته مهم در میزان هزینه: انتخاب یک پلن با هزینه سنگین، در حالی که سایت شما در حال حاضر به آن نیاز ندارد، فقط احتمال شکست شما را افزایش می دهد. و همچنین انتخاب یک پلن با هزینه اندک در صورتی که جوابگوی نیازهای شما نباشد، در ادامه‌ی مسیر مشکلاتی را برای شما به وجود خواهد آورد. بنابراین سعی کنید هوشمندانه هزینه کنید، یعنی این نکته را در نظر بگیرید که شما از روز اول قرار نیست ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده در روز داشته باشید، بلکه ممکن است بعد از یک سال به این مهم برسید. پس هاستی را انتخاب کنید که به بهترین شکل نیازهای فعلی شما را برطرف سازد و در عین حال از سرورهای قدرتمند و پشتیبانی مناسب برخوردار باشد و امکان ارتقا به پلن های با کیفیت تر برای شما فراهم باشد. شک نکنید به عنوان مثال سایتی مثل آپارات، سال ۸۹ که فعالیت خود را آغاز نمود، هرگز هزینه ای که امروز برای تهیه هاست انجام می دهد، آن زمان انجام نمی داد، چون نیاز نداشت. بلکه با گذر زمان و افزایش مخاطب و درآمد، روز به روز، متناسب با نیازش، هزینه را افزایش می دهد و به تهیه فضای میزبانی مناسب می پردازد.
      راه اندازی سایت با وردپرس: شما می توانید پیاده سازی سایت خود را به یک طراح و برنامه نویس سایت بسپارید، از سایت سازها استفاده کنید یا به یک وردپرس کار حرفه ای این امر را واگذار نمایید و یا اینکه خودتون دست به کار شوید و با وردپرس اقدام به راه اندازی سایت کنید. این بستگی به میزان هزینه و زمانی که می خواهید در این مرحله صرف کنید، دارد. اگر قصد دارید این کار را به دیگران بسپارید، پیشنهاد می کنم آموزش آشنایی با سایت های فریلنسینگ را مطالعه نمایید و پروژه ی طراحی و پیاده سازی سایت خود را در سایت های پونیشا و پارسکدرز ثبت کنید و پیشنهاد قیمت طراحان مختلف را مورد بررسی قرار دهید.
      اما اگر تصمیم گرفته اید که خودتون این کار را با وردپرس انجام دهید، سه خبر خوش برای شما دارم: اول اینکه، تقریبا در این مرحله دیگر نیاز به سرمایه گذاری خاصی ندارید. دوم اینکه، وردپرس انعطاف و قدرت بسیار بالایی دارد و تقریبا هرآنچه که بخواهید، می توانید با آن پیاده سازی نمایید. سوم اینکه، آموزش های بسیار مفید و سودمندی در این زمینه در میلیونر باش قرار دارد که با مطالعه آن ها می توانید به سمت هدف خود محکم تر گام بردارید.
      اما یک خبر تقریبا بد هم برای شما دارم، اگر قصد دارید تمام مراحل طراحی و پیاده سازی را خودتان انجام دهید و می خواهید قادر به اجرای هرآنچه در ذهن دارید نیز باشید، نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی دارید، باید کار با وردپرس را فرا بگیرید، به HTML و CSS تقریبا مسلط شوید و کمی هم PHP یاد بگیرید.
      مراحل انجام کار با وردپرس توسط خودتون: پس از تهیه دامنه و هاست مناسب، اقدامات زیر را گام به گام انجام دهید. (اگر برای تهیه دامنه و هاست نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید به بخش مقالات سایت مراجعه کنید).
      گام اول: به مقاله آموزش نصب وردپرس مراجعه کنید و با دقت آن را مطالعه بفرمایید و مطابق آن پیش روید.
      گام دوم: به مقاله آموزش کار با وردپرس مراجعه کنید و با دقت آن را مطالعه کنید و مطابق آن تنظیمات دلخواه خود را اعمال کنید.
      گام سوم: یک پوسته مناسب برای اشتراک گذاری فیلم و تماشای فیلم دانلود نمایید. به عنوان مثال می توانید از پوسته هایی مانند Devion، Snaptube، Focus، یا قالب راستچین شده آپارات استفاده کنید. سپس تنظیمات دلخواه خود را بر روی قالب اعمال کنید و با توجه به نیازهایی که دارید افزونه های مورد نظر خود را دانلود کنید.
      گام چهارم: اگر هنوز نیاز به تغییراتی دارید که با افزونه ها نمی توانید آن ها را ایجاد کنید، به مقاله آموزش HTML مراجعه کنید و آن را یاد بگیرید. اگر بازهم نتوانستید مشکل خود را حل کنید، باید به سراغ فراگیری CSS و PHP بروید و یا از یک وردپرس کار حرفه ای کمک بگیرید.
      امیدوارم این پاسخ که خودش یک مقاله شد برای شما سودمند واقع گردد.
      موفق باشید.

      پاسخ
      • سپتامبر 5, 2019 در 1:41 ب.ظ
        پیوند یکتا

        سلام
        مثل باقی دوستان من هم خیلی علاقمند شدم به راه‌اندازی یک سایت دانلودی و ممنون میشم به سوالات بنده هم پاسخ بدید

        ١. برای راه اندازی یه سایت دانلود نرم افزار که ۴بخش داشته باشه مثلا ویندوز، مک، اندرویدو … که بخوایم فقط از طریق تبلیغات کسب درآمد کنیم و بدون فوروم فقط نظرات داشته باشه، قالب های وردپرسی وجود دارن برای این منظور؟
        اگه میشناسید معرفی کنید لطفاً🙏
        ٢.میزان حجم هاست معمولی و هاست دانلود رو چقدر پیشنهاد میدید برای شروع ؟ و برای یک سایت حرفه‌ای مثل soft98.ir چقدر هاست دانلود نیازه حدودا؟
        ٣.اگر بخوام طراحی همچین سایتی رو به شکل اختصاصی به طراح بسپرم حدودا چقد هزینه برمیداره و یا قالب آماده اگه باشه بخوام خریداری کنم فکر میکنید حدود قیمت اون چقده؟
        ۴. بنظرتون یکنفر مسلط به وردپرس میتونه از پس مدیریت همچین سایتی برای ۶ ماه اولش بر بیاد یا به نفرات بیشتری نیازه؟

        پیشاپیش از راهنمایی و وقتی که برای جوابها میذارید
        و سایت فوق‌العاده ای که دارید بسیار بسیار سپاسگزارم
        🙏🙏🙏

        پاسخ
        • سپتامبر 8, 2019 در 6:00 ب.ظ
          پیوند یکتا

          سلام خدمت شما کاربر گرامی
          ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
          ۱- قالب های بسیار متنوعی در این راستا وجود دارد. کاربردی را که شما فرمودید تقریبا روی تمام قالب ها می توان ایجاد نمود. کافیست قالب های موجود در مخزن وردپرس را بررسی نمایید و قالب مورد علاقه خود را پیدا کنید. قالب هایی مانند Spacious ، Multi Web Design را می توان بدین منظور آماده سازی کرد.
          ۲- در مورد ظرفیت هاست نمی توان نظر قاطعی داد. بستگی به اهداف و میزان پیشرفت شما دارد. هرچقدر تعداد بازدید ماهانه بالاتر باشد، طبیعتا به ترافیک بیشتری نیاز است.به طور کل هاست معمولی خود را می توانید نهایتا با هزینه ای حدود ۴۰۰ هزار تومان تهیه نمایید. اگر هم به فضای بیشتری نیاز پیدا کردید به راحتی قابل ارتقا است. اما درمورد هاست دانلود قضیه فرق می کند. باید به صورت دقیق محاسبه کنید. فرض کنید شما قصد دارید ۵۰۰۰ نرم افزار با میانگین حجم ۵MG در سایت قرار دهید. بنابراین به یک هاست دانلود با حداقل فضای ۲۵GB نیاز خواهید داشت که بدون شک به صورت ماهانه هزینه زیادی خواهد داشت. در این مورد هم بهتر است با حجم کم شروع کنید و به مرور که مخاطب و فایل های شما زیاد می شود حجم بیشتری خریداری فرمایید.
          ۳- واقعا نمی توان به سوال شما پاسخ مشخصی داد. این بستگی دارد که چه امکانات و کیفیتی از طراح وب سایت خواسته شود. یک طراح ممکن است با ۱۰۰ هزار تومان یک سایت برای شما طراحی کند و دیگری کمتر از ۱۰ میلیون تومان برای آغاز کار نگیرد. بنابراین قیمت به فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت کاری که شما می خواهید و میزان تجربه و مهارت طراح بستگی دارد. در مورد قالب های آماده تقریبا بین ۳۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ تومان هزینه خواهد داشت.
          ۴- بله، در ابتدای امر یک نفر کافیست.
          موفق باشید.

          پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *