رسیدن به موفقیت

  • این موضوع خالی است.
در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #2801
    sale50105010
    مشارکت کننده

    منشأ تمام پیروزی ها در وجود ماست. انسانی که نگاه مثبت و فعال در زندگی دارد خواهان کار، کوشش و تلاش است و برای خود برنامه دارد. انسان موفق، زمام زمان را به دست داشته و بهترین بهره را از آن می برد. انسان موفق شکست ها و عقب افتادن های خود را با بهانه های پوچ توجیه نمی کند.
    همه در زندگی به دنبال کسب موفقیت هستند؛ و راه های گوناگونی را برای رسیدن به هدفشون انتخاب می کنند. ما در این مطلب ۵ راه به شما معرفی می کنیم که هم به موفقیت برسید؛ و هم موفقیت پایداری داشته باشید.

    با این راهکارها به خوبی پله های موفقیت را فتح کنید
    ۱٫ تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت
    موفقیت فقط به سراغ کسانی می رود که برای رسیدن به آن سخت تلاش می کنند. داشتن اهداف کوتاه مدت و بلند مدت یکی از مهم ترین گام هایی ست که برای رسیدن به موفقیت لازم هست بردارید. وقتی که یک هدف کوتاه مدت را با نتیجه ای رضایت بخش به ثمر می رسانید، به شما انگیزه می دهد تا هدف کوتاه مدت بعدی را به نتیجه برسانید و این روند را تا هدف نهایی ادامه دهید.

    وقتی که به سمت هدف کوتاه مدت خود گام برمی دارید، موفقیت هم یک گام به سمت شما پیش خواهد آمد. با همین شیوه می توانید اهداف بلند مدت را هم با پیگیری و گام به گام به ثمر برسانید. پس هدف خود را تا جای ممکن به اهداف کوچکتر تجزیه کنید تا انجام آن راحت تر بوده و زودتر به ثمر بنشیند و با دیدن نتایج آن انگیزه بگیرید.

    ۲٫ برنامه ریزی
    اگر ثابت قدم و پیگیر بودن را بصورت یک عادت دائمی درآورید، نتایج آن را در تمام طول زندگی تان احساس خواهید کرد. شما در ابتدا هدف خود را انتخاب می کنید منتها در صورتی قادر به انجام آن هستید که نقشه ی اجرایی خوبی ریخته باشید و با پیگیری مداوم برای انجام آن تلاش کنید. نقشه اجرایی شما باید همراه با جزئیات باشد تا وظایف و تعهدات شما در طول یک هفته کاملاً مشخص شود.

    برای اجرا و تکمیل وظایف خود باید تمام تلاش تان را طبق لیست وظایف روزانه که تهیه کردید به کار گیرید. رضایتی که از تکمیل همه ی وظایف روزانه بدست می آورید احساس رسیدن به موفقیت در شما ایجاد می کند. همین راه موفقیت را می توانید در طول روزهای هفته پیگیری کنید و گام به گام به هدف خود نزدیکتر شوید. پیروی از این شیوه در طی هفته های آتی به شما کمک می کند همیشه در زندگی تان موفق باشید.
    کلید موفقیت
    ۳٫ از وقت خود بهترین استفاده را ببرید
    وقتی که وظایف خود را در طی زمانی که برآورد کردید تکمیل می کنید، از تلاشهای خود خرسند می شوید. از این رو وقتی که برنامه روزانه ی خود را می نویسید، لازم است برای تمام کارهایی که در نظر دارید در یک روز انجام دهید زمان مشخص و مناسبی تعیین کنید. همچنین وقتی که برای هر کاری زمان تعیین می کنید، باید مطمئن شوید زمان اضافه تری کنار می گذارید که در صورت بروز وقفه بتوانید وقت کافی برای اتمام کارتان داشته باشید.

    ۴٫ کار و تلاش بدون وقفه
    اگر عوامل مختلفی در اطراف شما وجود دارد که باعث پریشانی و حواس پرتی شما می شود، ممکن است نگذارند وظایف خود را بدرستی انجام دهید. عواملی مثل اعضای خانواده، تماسهای تلفنی، برنامه های تلویزیون، شبکه های اجتماعی، و نظایر اینها کارایی و تمرکز شما را به شدت کاهش می دهند. زمانی که تمرکز خود را روی کارتان از دست بدهید، نمی توانید کارتان را درست به انجام برسانید. از این رو بهترین کاری که می توانید بکنید این است که از همه ی عواملی که باعث پریشانی حواس شما می شوند دوری کنید. بنابراین سعی کنید در یک محیط عاری از مزاحمت مثلاً در یک اطاق دربسته کار کنید تا بتوانید کارتان را در زمان مقرر به نتیجه برسانید.

    ۵٫ تندرست زندگی کنید
    حتماً شنیده اید که می گویند عقل سالم در بدن سالم است. بسیاری از کسانی که مرتباً موفق می شوند آنهایی هستند که سبک زندگی سالمی در پیش گرفته اند. اگر سلامتی خود را هنگام تلاش برای موفقیت نادیده بگیرید، شاید به موفقیت برسید ولی در صورت بروز بیماری ناگهانی، نمی توانید این موفقیت را برای زمان طولانی حفظ کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.