آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل و دایرکت ادمین

در این مقاله، ابتدا با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دلایل انتخاب آن آشنا می شوید. سپس به آموزش نصب وردپرس خواهیم پرداخت.

how to install wp , آموزش نصب وردپرس

 

همان گونه که در مقالات پیشین اشاره شد، برای راه اندازی سایت نیاز به ملزوماتی دارید که عبارتند از: ثبت دامنه ، تهیه هاست و طراحی سایت.

اگر هنوز دامنه و یا هاست خود را تهیه نکرده اید و یا نیاز به راهنمایی دارید، می توانید به مقالات آشنایی با دامنه و آشنایی با هاست و ویژگی های فضای میزبانی مناسب مراجعه نمایید.

همچنین به این نکته نیز توجه کنید که اگر قصد استفاده از وردپرس را دارید، هاست لینوکسی تهیه نمایید، تا در آینده دچار مشکلات جدی نشوید.

پس از تهیه دامنه و هاست، در این مرحله به طراحی و راه اندازی سایت می پردازیم و این مسئولیت را به وردپرس واگذار می کنیم که در این کار بسیار حرفه ای عمل می کند.

وردپرس چیست و چرا وردپرس ؟

wordpress یک سیستم مدیریت محتوا برای سایت‌ها و وبلاگ ها می باشد. وردپرس در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می داد و سپس به صورت یک CMS یا نرم افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت ها معرفی شد.

سایت های وردپرسی با استفاده از افزونه های نوشته شده برای وردپرس می‌توانند انواع امکانات را در برگیرند. به عنوان مثال برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در کنار سایت وردپرسی کافی است یکی از افزونه هایی که برای این منظور طراحی شده اند را به هسته وردپرس خود اضافه کنید. به عنوان مثال افزونه های woocomerce و edd دو افزونه وردپرس هستند که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی جهت فروش کالاهای فیزیکی یا فایل‌های دانلودی استفاده می شوند. با توجه به فراوانی و تنوع افزونه های وردپرس تقریبا هر امکانی را می‌توان به سایت وردپرسی اضافه کرد.

wordpress با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده و توسط MySQL پشتیبانی می‌شود. این سیستم کاملا رایگان و متن باز است و در حال حاضر، محبوب ترین و پرکاربردترین ابزار ساخت وبلاگ و سایت بر روی هاست است.

آموزش نصب وردپرس

حال که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و دلایل انتخاب آن آشنا شدید، ابتدا به آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل خواهیم پرداخت و سپس آموزش نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین را پیش خواهیم گرفت.

قبل از شروع آموزش، ابتدا به سایت وردپرس فارسی مراجعه نمایید و جدیدترین نسخه وردپرس فارسی را دانلود نمایید.(فرقی بین zip و tar.gz نیست.)

حال با توجه به هاست و کنترل پنل انتخابی خود، یکی از آموزش های زیر را برای نصب و راه اندازی وردپرس دنبال کنید.

آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل ( Cpanel )

ابتدا به هاست خود وارد شوید. برای وارد شدن به هاست، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و آدرس مشخص سایت خود را به همراه یک اسلش (/) و کلمه “cpanel” وارد کنید به طور مثال “www.example.com/cpanel “. پس از وارد کردن آدرس، صفحه ای را ملاحظه می کنید که باید در آن نام کاربری و رمزعبور وارد شود. این اطلاعات پس از خرید هاست، توسط هاستینگ در اختیار شما قرار داده می شود.

پس از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور صحیح، به محیط سی پنل وارد می شوید.

بارگذاری فایل وردپرس در سی پنل

در بخش”Files” بر روی گزینه ی “File Manager” کلیک کنید تا وارد آن شوید.

در حال حاضر وارد بخشی شدید که وردپرس را می توان در آن بارگذاری کرد. در اینجا ستون سمت چپ، مسیر ها را مشخص می کند. از این ستون “public_html” را انتخاب کنید. باید فایل وردپرس خود را در اینجا آپلود نمایید. بر روی گزینه ی “Upload” مانند تصویر زیر کلیک کنید.

learning wordpress , آموزش نصب وردپرس

پس از وارد شدن به صفحه جدید با کلیک بر روی گزینه “Browse” فایل فشرده ی وردپرس را که در ابتدا دانلود کردید، انتخاب نمایید.

پس از انتخاب، فایل درحال بارگذاری است و باید تا انتهای بارگذاری صبر کنید.

پس از اطمینان از آپلود کامل فایل، به “File Manager” بازگردید. اینک باید فایل فشرده را مشاهده کنید. اگر مشاهده نمی کنید، بر روی گزینه “Reload” کلیک نمایید تا مشاهده شود. پس از دیدن فایل فشرده بر روی آن راست کلیک نمایید و “Extract” را انتخاب کنید.

پس از خارج شدن از حالت فشرده، پوشه ای با عنوان “wordpress” مشاهده می کنید.

داخل پوشه ی “wordpress” شوید و تمامی فایل ها و پوشه های داخل آن را انتخاب کنید. برای این کار، مطابق تصویر زیر بر روی گزینه ی “Select All” از بالای صفحه کلیک کنید. پس از انتخاب شدن تمامی فایل ها و فولدرها، از بالای صفحه بر روی گزینه ی “Move File” کلیک کنید.

install wordpress , آموزش نصب وردپرس

در پنجره ای که باز می شود، آدرس مقصد ظاهر خواهد شد. مطابق تصویر زیر، “wordpress” را از انتهای آن بردارید و بر روی گزینه ی “Move Files” کلیک کنید تا تمام فایل های شما به “public_html” منتقل شود.

install wordpress , آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل

اینک تمام فایل های شما به “public_html” منتقل شده است و مرحله ی بارگذاری با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون به مرحله بعدی خواهیم پرداخت. در این مرحله نوبت ساختن دیتابیس یا همان پایگاه داده است.

آموزش ساختن پایگاه داده

مجدد به صفحه ی اصلی سی پنل مراجعه کنید و از بخش “Databases” بر روی گزینه ی “MySQL Databases” کلیک کنید.

در صفحه ای که باز می شود، نامی برای پایگاه داده انتخاب کنید و در قسمت تعیین شده وارد نمایید و سپس بر روی گزینه ی ” Create Database” کلیک نمایید.

حال نام پایگاه داده‌ی شما ایجاد شده و در واقع الان یک دیتابیس دارید که باید به آن نام کاربری و پسوردی نسبت دهید. در قسمت های تعیین شده، این موارد را وارد کنید و بر روی ” Create a User” کلیک کنید.

حال برای افزودن این کاربری جدید به پایگاه داده باید بر روی گزینه ی “Add” در قسمت “Add a User to a Database” کلیک نمایید. در پنجره ای که باز می شود تمامی موارد را علامت بزنید تا به پایگاه داده ی شما اضافه شود و دسترسی های لازم داده شود و سپس بر روی گزینه ی “Make Changes” کلیک کنید.

تا اینجای کار، دیتابیس را هم ساختید و حال باید به سراغ معرفی کردن دیتابیس به وردپرس رفته و آن را نصب کنید.

نصب وردپرس

بدین منظور، در قسمت نوار آدرس مرورگر خود، آدرس سایت خود را وارد کنید. با باز کردن آدرس سایت، با پیغامی مواجه می‌شوید که “پرونده‌ی wp-config.php موجود نیست!” اصلا نگران نباشید. بر روی “ساختن پرونده‌ی پیکربندی”  کلیک نمایید تا به راحتی ایجاد شود.

یک پیغام در این مرحله نشان داده می‌شود که در مورد  اطلاعات مورد نیاز است که باید در مرحله بعد وارد کنید. بر روی “بزن بریم!” کلیک نمایید.

در صفحه‌ای که باز می شود، اطلاعات خواسته شده را با توجه به مشخصات پایگاه ‌داده‌ای که در قسمت های قبل ایجاد کرده‌اید، تکمیل کنید و بر روی گزینه‌ی “بفرست” کلیک نمایید تا مراحل نهایی نصب شروع شود.

حال در فرمی که برای شما باز می شود، عنوانی دلخواه برای سایت خود انتخاب کنید و بقیه موارد را نیز تکمیل کنید. فقط توجه کنید که شناسه (نام کاربری) را admin نگذارید که به راحتی توسط هکرها حدس زده می شود. همچنین سعی کنید رمزی قوی و غیر قابل حدس تعیین کنید.

پس از تکمیل اطلاعات، بر روی “راه‌اندازی وردپرس” کلیک نمایید.

اینک با پیغام “انجام شد!” مواجه می شوید که به معنی موفقیت شما در نصب وردپرس است.

تبریک! سایت وردپرسی شما راه اندازی شد. حال بر روی “ورود” کلیک نمایید تا به پنل مدیریتی وردپرس خود وارد شوید.

آموزش نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین ( Direct Admin )

ابتدا به هاست خود وارد شوید. برای وارد شدن به هاست، ابتدا مرورگر خود را باز کنید و آدرس مشخص سایت خود را به همراه دونقطه ( : ) و عدد “۲۲۲۲” وارد کنید. به طور مثال “www.example.com:2222 “. پس از وارد کردن آدرس، صفحه ای را ملاحظه می کنید که باید در آن نام کاربری و رمزعبور وارد شود. این اطلاعات پس از خرید هاست، توسط هاستینگ در اختیار شما قرار داده می شود.

پس از وارد کردن نام کاربری و رمزعبور صحیح، به محیط دایرکت ادمین وارد می شوید.

بارگذاری فایل وردپرس در دایرکت ادمین

اینک بر روی گزینه “File Manager” کلیک کنید تا فایل وردپرس خود را در آن بارگذاری کنید.

در این قسمت، داخل فایل “public_html” یا “www” که همان Root نامیده می شود، بشوید و از نوار پایین صفحه دکمه “Upload files to current directory” را انتخاب کنید.

حال صفحه‌ای باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید چندین فایل را آپلود کنید. یکی از”Choose File” ها را انتخاب کنید و فایلی را که از سایت وردپرس دانلود کردید، انتخاب کنید و بعد بر روی “Upload Files” کلیک نمایید.

در صورت موفقیت آمیز بودن آپلود، با پیغام “Upload successful” مواجه خواهید شد. اینک با کلیک بر روی “Click here to go back” به مسیری که فایل را آپلود کرده‌اید خواهید رفت.

حال باید فایل فشرده وردپرس را extract کنید. بدین منظور بر روی “Extract” که در جلوی فایل نوشته شده، کلیک کنید. هم اکنون پنجره‌ای باز می شود که مسیر extract را دوباره سوال می کند. با زدن دکمه “Extract” در همان مسیری که هستید، فایل را از حالت فشرده خارج کنید.

حال پوشه “wordpress”  در لیست فایل ها موجود است. به داخل این پوشه رفته و از بالا سمت راست “Select” را بزنید تا همه فایل ها انتخاب شود.

سپس از نوار ابزار پایین بر روی “Add to Clipboard” کلیک نمایید. حال به پوشه “public_html” برگردید و با کلیک بر روی “Move Clipboard Files here”  فایل‌های وردپرس را به پوشه اصلی سایت منتقل کنید.

اینک تمام فایل های شما به “public_html” منتقل شده است و مرحله ی بارگذاری با موفقیت به پایان رسیده است. هم اکنون به مرحله بعدی خواهیم پرداخت. در این مرحله نوبت ساختن دیتابیس یا همان پایگاه داده است.

آموزش ساختن پایگاه داده

اگر در صفحه اصلی دایرکت ادمین نیستید با کلیک بر روی دکمه “Home” وارد صفحه‌ی اصلی شوید.

با کلیک بر روی “MySQL Management” وارد بخش مدیریت پایگاه داده شده و برای ایجاد یک پایگاه داده بر روی گزینه‌ی “Create new Database” کلیک کنید. صفحه‌ای باز می‌شود که در آن  باید یک نام برای پایگاه داده انتخاب کنید. سپس شما نیاز به مشخص کردن یک کاربر برای دسترسی به MYSQL دارید. بنابراین با وارد کردن یک username و password یک کاربر جدید همراه با پایگاه داده ایجاد کنید.

بعد از زدن دکمه “Create” صفحه ای باز می‌شود که در آن مشخصات پایگاه داده‌ای که ایجاد کردید، نمایش داده می‌شود. به این اطلاعات در هنگام نصب نیاز دارید، پس آن ها را فراموش نکنید.

نصب وردپرس

از این قسمت به بعد، دقیقا مانند نصب وردپرس در سی پنل می باشد. بنابراین به آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل مراجعه کنید و بخش ” نصب وردپرس ” را گام به گام دنبال کنید.

جمع بندی

در این مقاله، به آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل و آموزش نصب وردپرس بر روی دایرکت ادمین پرداختیم و سایت خود را راه‌اندازی نمودیم.

میلیونر باش ورود شما به دنیای تجارت آنلاین را تبریک می گوید و در این مسیر بهترین ها را برای شما آرزومند است.

4.7/5 - (6 امتیاز)

15 نظر در “آموزش نصب وردپرس بر روی سی پنل و دایرکت ادمین

  • فوریه 3, 2020 در 9:25 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام مجدد وقتتون بخیر…
    ببخشید سرمایه گذاری در زمینه دیجیتال مارکتینگ که با ارایه مدرک معتبر و معرفی برای کاربه شرکت های مطرح باشه برای فرد مبتدی در زمینه کسب و کار اینترنتی میتونه درامد ساز باشه ؟ با درامد بالا؟
    سوال دیگه آیا میشه با راه اندازی سایت و پیاده سازی روش های مذکور در سایتتون و هزینه نکردن برای دوره های تخصصی دیجیتال مارکتینگ به درامد بالا رسید؟
    ممنون از پاسخگوییتون

    پاسخ
    • فوریه 4, 2020 در 12:48 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ۱- سوال شما خیلی کلی است. بدون شک دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار وسیع و پول زیادی در آن موجود است. اما بنده متخصص های زیادی در این زمینه می شناسم که تحصیلات دانشگاهی و مدارک معتبری در همین راستا دارند و به معنای واقعی کلمه برای گذران زندگی مانده اند. همچنین اشخاصی هستند که درآمدهای نجومی از این صنعت کسب می کنند. بنابراین بستگی به این دارد که چه مهارت هایی آموزش داده شود و شما چقدر پتانسیل و پشتکار داشته باشید. با توجه به این پارامترها می تواند سودمند باشد و یا هیچ عایدی برای شما به همراه نداشته باشد.
      ۲- این مساله نیز بستگی به میزان خلاقیت، صبر، پشتکار و مهارت های شما دارد. برای رسیدن به درآمدهای بالا الزامی به شرکت در دوره های دیجیتال مارکتینگ نیست اما حتما لازم است روش های جذب مشتری و کاربر را از طرق مختلف یاد بگیرید. اینکه چگونه یک سایت پر بازدید ایجاد نمایید و سرمایه انسانی خود را به ثروت تبدیل نمایید. این ها چیزهایی نیست که در یک سایت یا دوره آموزشی بتوان آموزش داد. بلکه نهایتا مفاهیم اولیه و شاید اصول کلی گفته شود و فقط شخص شما هستید که باید به دنبال مقالات و کتب مرتبط در این زمینه بگردید و نهایتا به صورت عملی تجربه کسب نمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • فوریه 3, 2020 در 9:19 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام ممنون از آموزش های بی نظیرتون…
    برای راه اندازی سایت برای شروع کسب درامد از اینترنت میشه پسوندirتهیه کرد و بعد از گسترش و حرفه ای شدن به com تغییر داد؟ و اینکه برای فروشگاه محصولات دست ساز که بخوایم روش های کسب درامد رو هم روی اون پیاده کنیم پسوندirیا com رو پیشنهاد میدید؟ چون هزینهcomزیاد هست نمیشه با همونirسایت پربازدید و پردرامد راه اندازی کرد؟

    پاسخ
    • فوریه 4, 2020 در 12:36 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
      بله هیچ تفاوتی ندارد. اگر تجارتی که قصد دارید راه اندازی نمایید محدود به مرزهای ایران است و ایده های جهانی برای آن ندارید، دامنه ir کاملا مناسب برای آن می باشد و محدودیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین می توانید در هر زمانی دامنه با پسوند com نیز برای سایت تهیه و روی سایت خود آن را نیز ست نمایید. البته در نظر داشته باشید که اگر سایت شما موفق بود و داشت به شهرت می رسید ممکن است شخص دیگری دامنه سایت شما را با پسوند com خریداری کند. به همین دلیل بهتر است قبل از اینکه شخص دیگری دامنه های مورد نظر شما را خریداری نماید، خود آن ها را خریداری کنید.
      موفق باشید.

      پاسخ
      • فوریه 4, 2020 در 1:17 ب.ظ
        پیوند یکتا

        خیلی ممنون از توضیحات جامع و کاملتون … حتما از تک تک آموزش هاتون استفاده میکنم و روزی در همین صفحه بیان میکنم که با آموزش هاتون به درامد فوق العاده رسیدم …به امید موفقیت های روز افزون …
        خدا نگهدار

        پاسخ
        • فوریه 4, 2020 در 8:39 ب.ظ
          پیوند یکتا

          ما نیز از همراهی و انرژی مثبت شما سپاسگزاریم.
          بهترین ها را برای شما آرزومندیم.

          پاسخ
  • دسامبر 4, 2018 در 3:01 ق.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام و تشکر از سایت پر انرژی تون
    یکی از دوستانم طراحی وب سایتی رو برای شرکت خودش به یک طراح سایت در خارج از کشور داده
    و متاسفانه با طراح محترم به مشکل خورده اند
    سوال ما اینه که با توجه به اینکه هاست یا دامنه از کشوری دیگر خریداری شده آیا میشود بعد از دریافت سایت از طراح مانع دسترسی طراح سایت در اینده شد
    و اینکه چه یوزر و پسوردی رو باید از طراح بگیرد تا مدیریت کامل وبسایت با خود دوستم باشد
    ببخشید طولانی شد
    بسیار موضوع حیاتی است
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ
    • دسامبر 4, 2018 در 5:46 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      ما نیز از همراهی شما سپاسگزاریم.
      در مورد پرسش شما نمی توان یک جواب دقیق و قاطع داد. این مساله به پارامترهای زیادی بستگی دارد. از جمله اینکه آیا دامنه و هاست توسط خود شخص خریداری شده است یا توسط طراح؟ پایه برنامه نویسی روی چه نوع سیستمی است و از چه زبانی برای برنامه نویسی استفاده شده است؟ با توجه به توضیحات شما، احتمالا منظورتان از طراح، همان برنامه نویس سایت نیز هست. بنابراین باید میزان دسترسی این شخص نیز مشخص گردد.
      حال با توجه به ابهاماتی که وجود دارد بنده سعی می کنم در حد توان مقداری برای شما توضیح دهم تا شاید بتوانم کمکی در این زمینه به شما کرده باشم.
      اول از همه شما پس از تحویل گرفتن کار باید دسترسی طراح را به هاست و دامنه قطع نمایید. بدین منظور اگر دامنه و هاست را مالک (یعنی دوست شما) اجاره کرده باشد، کار ساده است. کافیست به پنل دامنه و هاست مراجعه کند و رمز عبور هریک را تغییر دهد. همچنین در بخش امنیت و پروفایل هر یک از پنل ها چک کند که حتما ایمیل خودش ثبت شده باشد و اگر رمز ایمیل را نیز در اختیار طراح قرار داده است، حتما رمز ایمیل را نیز تعویض نماید و بررسی نماید یوزر دیگری برای استفاده از پنل تعیین نشده باشد و اگر تعیین شده است آن ها را حذف نماید.
      در صورتی که دامنه و هاست توسط طراح و برنامه نویس سایت اجاره شده است باید ابتدا رمز پنل مدیریت دامنه و هاست از او گرفته شود.پس تا این مرحله ۲ رمز از طراح دریافت کرده اید. حال باید به پنل مدیریت دامنه و هاست خود مراجعه کنید، ابتدا ایمیل درج شده را تغییر دهید و اگر شماره تماسی نیز درج شده است تغییر دهید و اطلاعات خود را ثبت فرمایید. سپس مراحلی که در حالت قبل عرض شد، به ترتیب انجام دهید.
      به این شکل دامنه و هاست خود را امن کرده اید.
      حال نوبت به پنل سایت شما می رسد. اگر سیستم شما دارای یک پنل مدیریت نیز می باشد به عنوان مثال مانند وردپرس دارای یک سیستم مدیریت محتوا نیز هست باید رمز آن را نیز از طراح دریافت نمایید و به وسیله آن به سایت خود لاگین کنید. حال یک کاربر جدید ایجاد کنید و دامنه اختیارات آن را بر روی مدیریت کامل قرار دهید. حال با کاربر جدید مجددا به سایت لاگین فرمایید و کاربر قبلی را نیز از سایت حذف نمایید.
      به این شکل در حالت کلی وب سایت شما امن خواهد گردید. اما اگر طراح شما فرد شروری باشد و کدهای مخرب و backdoor در بین کدهای سایت شما قرار داده باشد، در آینده می تواند به صورت غیر قانونی به مدیریت سایت شما دسترسی پیدا کند. تنها راه حل این مشکل هم بررسی کدهای سایت توسط یک متخصص امنیت است تا کدها اصلاح گردد و راه های نفوذ مسدود شود. البته این اقدامات فقط در صورتی نیاز است که فکر می کنید برنامه نویس سایت، ممکن است چنین فردی باشد و توان هک را دارد و همچنین انگیزه این کار را نیز دارا می باشد.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • ژوئن 5, 2018 در 12:30 ب.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون.
    ممنون میشم اگه بگید وب سایت وردپرسی رو با موبایل هم میشه ساخت یا نه؟؟اگه میشه چطور؟توی آموزش ها هست یا نه؟بازم ممنون

    پاسخ
    • ژوئن 5, 2018 در 1:16 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      از همراهی و انرژی مثبت شما سپاسگزاریم.
      در مورد سوالتون باید عرض کنم، خیر در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. این امکان وجود ندارد که شما کلا وب سایت وردپرسی خود را با موبایل برپا سازید. اما می توانید پس از ساخت وبسایت خود با ویندوز، با استفاده از افزونه های وردپرسی مانند WordApp یا WPtouch Mobile Plugin اپلیکیشن و یا نسخه موبایلی سایت خود را برای کاربران موبایل نیز ایجاد نمایید.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • آوریل 12, 2018 در 12:23 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام ، با تشکر از سایت خوبتون، میخوام یه سایت دانلود فیلم با کاربری ویژه راه بندازم و بتونم حدود ۴۰۰ گیگ فیلم توش بذارم با لینک مستقیم، اگه لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشن

    پاسخ
    • آوریل 12, 2018 در 10:13 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      رضایت شما موجب خرسندی ماست.
      در مورد سوالتون باتوجه به اینکه از نحوه انجام کار و میزان تسلط خود بر مسائل مرتبط، اطلاعاتی در اختیار ما قرار نداده اید، نمی توان راهنمایی مناسبی داشت. ضمن اینکه سوال شما بسیار کلی می باشد و از جنبه های متفاوتی می توان به آن پرداخت.
      اما اگر واقعا در تصمیم خود جدی هستید و دنبال راهنمایی برای نحوه شروع کار می گردید، پیشنهاد می کنم ابتدا مقاله بررسی هزینه های راه اندازی سایت را مطالعه نمایید. سپس بخش نظرات مقاله مذکور را با دقت مورد مطالعه قرار دهید. در بخش نظرات، تقریبا به صورت کامل با جزییات و مراحل ایجاد چنین سایتی آشنا خواهید شد.
      موفق باشید.

      پاسخ
    • ژانویه 28, 2018 در 10:21 ب.ظ
      پیوند یکتا

      رضایت شما موجب خرسندی ماست.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *