مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر و معرفی بهترین آنتی ویروس های جهان

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع به مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر بپردازیم. بنابراین در هر زمینه، بهترین آنتی ویروس های جهان را معرفی خواهیم کرد و در نهایت به نتیجه گیری و معرفی بهترین آنتی ویروس جهان در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ خواهیم پرداخت.

بهترین آنتی ویروس های جهان

مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر

از آنجا که می خواهیم در مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر از اعمال هر گونه سلیقه شخصی و یا تعصب به برند یا محصولی خاص، اجتناب کنیم، بنابراین نتایج و فاکتورهای مورد سنجش دقیقا بر اساس مقاله ای است که در سال ۲۰۱۷ توسط کمپانی AV-Comparatives که مرکزی مطمئن جهت رتبه دهی به برندهای مختلف آنتی ویروس می باشد، منتشر شده است.

در زیر جدولی را مشاهده می کنید که توسط AV-Comparatives  منتشر شده است. در این جدول، تست های به عمل آمده و نتایج آن برای تمامی آنتی ویروس های مطرح جهان قرار دارد.

مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر

Key: * = Standard , ** = Advanced , *** = +Advanced

در ادامه به جزییات بدست آمده در تست ها خواهیم پرداخت تا بتوانیم در هر زمینه برترین آنتی ویروس های جهان را معرفی کنیم و در نهایت بهترین آنتی ویروس جهان در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ را مشخص نماییم.

مقایسه آنتی ویروس ها و نتایج تست در جهان واقعی (real-world protection)

محصولات امنیتی شامل ویژگی های مختلفی جهت حفاظت از سیستم در مقابل بدافزارها هستند. این ویژگی های حفاظتی برگرفته از حفاظت داینامیک و در شرایط جهان واقعی می باشند. محصولات امنیتی باید سطح بالایی از امنیت را ارائه کنند، بدون آنکه هشدارهای غلط زیادی تولید کنند و بدون آنکه کاربران مجبور شوند تصمیمات زیادی در این زمینه بگیرند.

با توجه به این موارد و تست های انجام شده، نشان بهترین آنتی ویروس جهان در زمینه حفاظت در شرایط جهان واقعی به محصولات زیر اختصاص یافت.

  • نشان طلا: Bitdefender
  • نشان نقره: Avira , Kaspersky Lab
  • نشان برنز: ThreatTrack VIPRE , AVG

بهترین آنتی ویروس جهان در شرایط جهان واقعی

مقایسه آنتی ویروس ها در زمینه شناسایی ویروس ها (File Detection)

تست تشخیص فایل های ویروسی، در حقیقت ارزیابی قدرت موتور اسکن آنتی ویروس برای تشخیص فایل های آلوده می باشد. آنتی ویروس باید بتواند بدون هشدارهای غلط زیاد، فایل های آلوده را تشخیص دهد.

با توجه به این موارد و تست های انجام شده، نشان بهترین آنتی ویروس جهان در زمینه قدرت شناسایی ویروس ها به محصولات زیر اختصاص یافت.

  • نشان طلا: Avira , Kaspersky Lab
  • نشان نقره: Bitdefender , BullGuard , Emsisoft , eScan , F-Secure , Quick Heal , Tencent
  • نشان برنز: Lavasoft

بهترین آنتی ویروس جهان در شناسایی ویروس ها

مقایسه آنتی ویروس ها در زمینه عدم نمایش هشدارهای غلط (False Positives)

نمایش هشدارهای غلط می تواند برای کاربران دردسر ایجاد کند. به همین دلیل این مساله مهمی است که آنتی ویروس ها باید از هشدارهای غلط به کاربران جلوگیری کنند.

با توجه به تست های انجام شده در این زمینه، نشان بهترین آنتی ویروس جهان در زمینه عدم نمایش هشدارهای غلط به محصولات زیر اختصاص یافت.

  • نشان طلا: ESET , Trend Micro
  • نشان نقره: Bitdefender , BullGuard , eScan , Sophos
  • نشان برنز: Kaspersky Lab , Lavasoft , McAfee

بهترین آنتی ویروس های جهان در عدم نمایش هشدارهای غلط

مقایسه آنتی ویروس ها در زمینه تاثیر بر کارایی سیستم و افت سرعت سیستم (Performance)

محصولات امنیتی و آنتی ویروس ها باید در تمام لحظاتی که کاربران با کامپیوتر کار می کنند فعال باشند. برخی از محصولات امنیتی ممکن است بر روی کارکرد سیستم و سرعت آن اثر نامطلوبی بگذارند، که این امر موجب کاهش رضایت کاربر از آنتی ویروس خواهد شد.

با توجه به تست های انجام شده در این زمینه، نشان بهترین آنتی ویروس جهان در زمینه تاثیر بر کارایی سیستم و افت سرعت سیستم به محصولات زیر اختصاص یافت.

  • نشان طلا: Avira , ESET
  • نشان نقره: Bitdefender , Avast
  • نشان برنز: Kaspersky Lab , Emsisoft

بهترین آنتی ویروس های دنیا در عدم کاهش سرعت سیستم

مقایسه آنتی ویروس ها در قدرت پاکسازی بدافزارها (Malware Removal)

یکی از ویژگی های بسیار مهم در نرم افزارهای آنتی ویروس ، قدرت حذف ویروس و بدافزارهایی است که قبلا سیستمی را آلوده کرده اند.

با توجه به تست های انجام شده در این زمینه، نشان بهترین آنتی ویروس جهان در زمینه پاکسازی بدافزارها به محصولات زیر اختصاص یافت.

  • نشان طلا: Kaspersky Lab , Tencent , AVG
  • نشان نقره: Avira
  • نشان برنز: Bitdefender

برترین آنتی ویروس های جهان در پاکسازی ویروس ها

مقایسه آنتی ویروس ها در زمینه حفاظت پیشگیرانه (Heuristic)

حفاظت پیشگیرانه نشان می دهد حفاظت اکتشافی و رفتار حفاظتی آنتی ویروس ها تا چه میزان خوب عمل می کند. برای مثال این تست نشان می دهد که این مدل حفاظت چه میزان در مقابل ویروس های جدید و ناشناخته خوب عمل می کند. ضمن آنکه آنتی ویروس ها باید حداقل میزان تشخیص اشتباه را نیز در این تست داشته باشند.

با توجه به اینکه نتایج نهایی این تست در سال ۲۰۱۶، در هنگام نگارش این مقاله به صورت قطعی از طرف AV-Comparatives منتشر نشده است، به نتایج سال ۲۰۱۵ که توسط این سایت منتشر شده است، استناد می کنیم.

  • نشان طلا: Bitdefender
  • نشان نقره: Kaspersky Lab
  • نشان برنز: ESET

مقایسه آنتی ویروس ها در زمینه حفاظت در مقابل حملات فیشینگ (Anti-Phishing)

وب سایت های فیشینگ سعی در سرقت پول و همچنین نام کاربری و رمزعبور اکانت های قربانیان می کنند. محصولات امنیتی و آنتی ویروس هایی که دارای سیستم ضد فیشینگ هستند می توانند با هشدار به کاربران در هنگام ورود آن ها به سایت های مشکوک از کاربران خود در مقابل کلاه برداران اینترنتی حفاظت کنند.

با توجه به اینکه نتایج نهایی این تست در سال ۲۰۱۶، در هنگام نگارش این مقاله به صورت قطعی از طرف AV-Comparatives منتشر نشده است، به نتایج سال ۲۰۱۵ که توسط این سایت منتشر شده است، استناد می کنیم.

  • نشان طلا: Kaspersky , ESET
  • نشان نقره: Bitdefender , McAfee , Trend Micro
  • نشان برنز: Fortinet

معرفی بهترین آنتی ویروس جهان توسط AV-Comparatives

با توجه به جدول و نشان های فوق، سه محصول Avira , Bitdefender و Kaspersky Lab موفق به اخذ بالاترین امتیاز و بهترین رتبه در بین تمام آنتی ویروس های معتبر جهان در سال ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶ شدند و توانستند در تمامی تست ها بالاترین درجه یعنی +Advanced را کسب نمایند.

سایت AV-Comparatives نشان برترین آنتی ویروس سال ۲۰۱۶ را به Avira و نشان محصول برجسته یا ممتاز امنیتی را به طور مشترک به Bitdefender و Kaspersky Lab اهدا نمود.

برترین آنتی ویروس جهان

همچنین  لازم به ذکر است که عنوان بهترین آنتی ویروس جهان در سال ۲۰۱۵ به Kaspersky Lab و در سال ۲۰۱۴ به Bitdefender توسط این کمپانی اهدا شده بود.

بهترین آنتی ویروس دنیا

نتیجه گیری نهایی و پیشنهاد میلیونر باش به کاربران گرامی

هر سه آنتی ویروسی که در سال ۲۰۱۶ موفق به اخذ بالاترین درجه شده اند از کیفیت لازم برای حفاظت از سیستم شما برخوردارند. به این لیست می توان نام هایی مانند ESET , NORTON و چند نام دیگر را نیز اضافه کرد.

اما با توجه به سوابق سال های گذشته و نتایج تست های گوناگون که توسط کمپانی های مختلف از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ انجام گرفته است، میلیونر باش به شما پیشنهاد می کند که اگر می خواهید بهترین آنتی ویروس و محصول امنیتی را انتخاب کنید، به سراغ یکی از دو آنتی ویروس Kaspersky Lab یا Bitdefender بروید.

این دو محصول سال هاست که فوق العاده عمل می کنند و می توانند تا حدود زیادی نگرانی های امنیتی شما را برطرف سازند.

در ادامه به طور خلاصه با این دو محصول آشنا خواهید شد.

آنتی ویروس Kaspersky Lab

اگر به دنبال آنتی ویروسی می باشید که اطلاعات و داده های مهم شما را از انواع تهدیدهای سایبری در امنیت کامل نگهداری کند Kaspersky Total Security گزینه فوق العاده ای برای شما محسوب می شود.

از مزیت های بزرگ آنتی ویروس کسپرسکی استفاده از منابع سخت افزای پایین می باشد که همین مورد باعث شده سرعت سیستم عامل شما کاهش پیدا نکند.

از دیگر ویژگی های Kaspersky می توان به قدرت تشخیص عالی و سرعت خوب در حذف انواع بد افزار ها از قبیل Virus , Worms , Trojan , Botnet و … اشاره نمود.

اگر از کاربرانی هستید که زیاد با اینترنت سر و کار دارید، کسپرسکی به شما کمک می کند تا سایت های ویروسی و مشکل دار را به سادگی تشخیص دهید و وارد آن ها نشوید.

آنتی ویروس Bitdefender

اگر به دنبال یک آنتی ویروس قدرتمند هستید که امنیت داده های سیستم شما را در بالاترین حد ممکن و در برابر انواع بد افزارها حفظ کند و از سوی دیگر کمترین استفاده را از منابع سخت افزاری کامپیوتر تان داشته باشد، آنتی ویروس Bitdefender Total Security دقیقا همان چیزیست که به آن نیاز دارید.

چند سالی می باشد که آنتی ویروس Bitdefender همواره در بین بهترین آنتی ویروس های جهان قرار می گیرد. از مزیت های آنتی ویروس Bitdefender می توان به سرعت بالای این آنتی ویروس در کنار استفاده کم از منابع سخت افزاری اشاره کرد.

همچنین محیط گرافیکی آنتی ویروس Bitdefender واقعا جذاب و زیبا است که کار کردن با این آنتی ویروس را بسیار ساده و دوست داشتنی نموده است.

اگر مایل هستید در مورد آنتی ویروس ها بیشتر بدانید، می توانید به مقاله آشنایی با مفهوم و عملکرد آنتی ویروس و بررسی ویژگی های یک آنتی ویروس خوب مراجعه کنید.

اهمیت به روزرسانی و استفاده از لایسنس قانونی آنتی ویروس ها

به دلیل اینکه آنتی ویروس ها بالاترین سطح دسترسی در سیستم را دارا می باشند، مراقبت از آن ها بسیار حیاتی است. اگر از آنتی ویروسی کرک شده استفاده نمایید، در حقیقت تمام اطلاعات خود را در اختیار افرادی مجهول و هکرها قرار خواهید داد و حتی متوجه نخواهید شد که سیستم شما آلوده شده است. بنابراین همواره سعی کنید، آنتی ویروس ها را از سایت های اصلی خود آن ها دانلود نمایید.

از طرفی اگر از یک آنتی ویروس بسیار معتبر و خوب استفاده نمایید اما لایسنس قانونی آن را تهیه نکنید، نمی توانید از آپدیت ها و به روزرسانی های آن استفاده کنید و این در حقیقت به این معنی می باشد که سیستم شما در برابر ویروس ها و بدافزارهای جدید، کاملا بی دفاع است.

همان طور که در مقاله آشنایی با مفهوم و عملکرد آنتی ویروس ها اشاره کردیم، موثر و کارا بودن تمام روش ها در گروی آپدیت های منظم می باشد. بنابراین اگر مبحث امنیت و حفظ داده های شخصی برای شما اهمیت دارد، حتما از یک آنتی ویروس خوب استفاده نمایید و لایسنس قانونی آن را تهیه کنید تا بتوانید از به روزرسانی های آن بهره کامل ببرید.

 

جمع بندی

در این مقاله به مقایسه آنتی ویروس های جهان بر اساس گزارشات AV-Comparatives پرداختیم و بهترین آنتی ویروس جهان را در سال ۲۰۱۶ معرفی نمودیم. سپس با دو آنتی ویروس Kaspersky و Bitdefender به عنوان بهترین آنتی ویروس های جهان آشنا شدیم و در نهایت به اهمیت خرید لایسنس قانونی و به روزرسانی آنتی ویروس ها اشاره نمودیم.

میلیونر باش امیدوار است این آموزش مورد رضایت شما همراهان همیشگی واقع گردد.

4.7/5 - (7 امتیاز)

8 نظر در “مقایسه آنتی ویروس ها با یکدیگر و معرفی بهترین آنتی ویروس های جهان

  • آگوست 18, 2019 در 6:33 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام؛ببخشید شما از بهترین انتی ویروس جهان که سیمانتک اندپوینت ( Symantec End point) هست که بر روی تمام ویندوزهای اورجینال و لپ تاپهای درجه ۱ بصورت تریل یا آزمایشی (trial) نصب هست هیچ صحبتی نکردید.

    پاسخ
    • آگوست 19, 2019 در 1:00 ق.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      از اینکه تجربیات خود را با میلیونر باش در میان می گذارید سپاسگزاریم.
      این مقاله بر اساس نتایج منتشر شده در کمپانی AV-Comparatives تهیه شده است و آمار ارائه شده، بر اساس تحقیقات و تست های این موسسه می باشد. البته بنده در این که آنتی ویروس مذکور، یکی از آنتی ویروس های بسیار قدرتمند حال حاضر است، شکی ندارم. به همین دلیل در بخش نتیجه گیری نهایی، از محصولات Norton نیز نام برده شده است.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • جولای 17, 2019 در 3:17 ب.ظ
    پیوند یکتا

    عالی
    دستتون درد نکنه بابت این مقاله خوب

    پاسخ
    • جولای 17, 2019 در 6:24 ب.ظ
      پیوند یکتا

      ما نیز از همراهی و انرژی مثبت شما سپاسگزاریم.
      موفق باشید.

      پاسخ
  • دسامبر 20, 2018 در 2:15 ب.ظ
    پیوند یکتا

    با سلام.واقعا انتی ویروسها خوبند ولی کند میکنند سیستمو
    در صورت تمایل به خرید نسخه مادر انتی ویروس پادویش با کد زیر اقدام فرماید.
    *۶۶۵۵*۱*۷ هفتا صفر#

    پاسخ
  • اکتبر 21, 2018 در 11:36 ب.ظ
    پیوند یکتا

    لیستی از بهترین آنتی ویروس های پولی و رایگان در رسانه های خبری خارجی منتشر شده که نورتون بعنوان برترین آنتی ویروس رایگان شناخته شده و جالب تر اینکه نسخه پولی این آنتی ویروس هم رتبه ۱ آورده! رتبه دوم هم فکر کنم اواست شده بود. من خودم چند ساله اواست دارم خیلی راضی ام

    پاسخ
  • ژوئن 28, 2018 در 2:17 ب.ظ
    پیوند یکتا

    سلام
    جدیدا آنتی ویروسها یه قابلیت دیگر هم اضافه کردن به اسم Targeted Attack Protection، که مثلا میدونم کاسپرسکی سرویس KATA رو براش معرفی کرده، می خواستم بدونم انتی ویروسهای دیگر هم سرویسی برای آن دارند و اسمشون چیه. ,و آیا داشتنش الزامیه؟؟؟؟
    ممنون

    پاسخ
    • ژوئن 28, 2018 در 7:15 ب.ظ
      پیوند یکتا

      سلام خدمت شما کاربر گرامی
      قابلیت محافظت در برابر حملات پیشرفته، یکی از امکانات جدیدی است که اکثر آنتی ویروس ها در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به مجموعه های امنیتی خود افزوده اند. این قابلیت در حقیقت قرار است با استفاده از هوش مصنوعی و آنالیز رفتار کاربر و ویروس ها و حملات شناخته شده، رفتارهای مشکوک را شناسایی و مسدود نماید و با این متد جلوی حملات و فعالیت ویروس های ناشناخته را نیز بگیرد. اما اینکه چقدر این قابلیت موثر باشد، نیاز به گذر زمان و تست در دنیای واقعی دارد. در هرصورت ایده و قابلیتی که مطرح می شود اگر به اندازه ای که ادعا می شود، خوب باشد، می تواند امنیت سیستم را در برابر تهدیدات ناشناخته نیز بالا ببرد.
      KATA نیز مخفف Kaspersky Anti Targeted Attack می باشد که برای محصولات دیگر نیز چنین مخفف هایی وجود دارد. به عنوان مثال برای Bitdefender این قابلیت با عنوان Bitdefender Advanced Threat Defense نام گذاری شده است.
      موفق باشید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *